A kis gall cég soha nem normális járgányairól volt ismert. Építettek már kompresszoros Buellt, Wazuma nevű szörnyet Ferrari erőforrással, de a modern V-Maxot is átfaragták. Legújabb alkotásuk idén mutatkozott be a nagyérdeműnek, és a Lazareth LM 847 nevet kapta a keresztségben. A masina leginkább a Dodge Tomahawk vonalait idézi, de technikájában jelentősen eltér tőle.

Sokkoló négykerekű, amely motor módjára bedől a kanyarokban (A képekre kattintva bőséges galéria nyílik)
Először is nem V10-es Dodge Viper erőforrás hajtja, mint azt. A hengerek száma kettővel kevesebb, a blokk pedig a Maserati nevet viseli. Erőhiányban azonban így sem szenved a 400 kilogramm tömegű szörnyeteg: a 4,7 literes, 32 szelepes V8-as 470 lóerőt ad le 7’000-es fordulatszámon, nyomatéka pedig 620 Newtonméter 4’750-nél. A kilogrammok és a lóerők arányát tekintve tehát a mezőny eleje felé foglal helyet…
A legnagyobb különlegessége azonban a Lazareth rettenetének az, hogy bár négy kereke van, amelyek logikusan extra tapadáshoz juttatják (erre mind a hajtóerő talajra viteléhez, mind a vélhetően brutális menetdinamika által megkövetelt lassítási képességekhez szüksége is van), mégis ugyanúgy dönthető a kanyarokban, mint egy hagyományos motorkerékpár. Vagyis felülsz, és éppen úgy vezeted, mintha két kereke lenne. A képeken látható módon a futómű konstrukciója sem elöl, sem hátul nem nevezhető sem egyszerűnek, sem megszokottnak.
Az erőátvitellel nem vacakoltak sokat: van egy hidraulikus tengelykapcsoló, de váltó az nincs: egyetlen állandó áttételen keresztül, lánccal hajtja a hátsó kerekeket a talján V8-as. Bár a menetteljesítményeket sajnos nem ismerjük, de a fékekből kiindulva eléggé belendülhet a négy mázsás monstrum: elöl két darab 420 milliméteres peremtárcsát fog egy-egy 8 dugattyús (!!!) Nissin nyereg, míg hátul kettő 255 millis kerek fémlapot szorítanak a 4 dugós Brembok.
Sajnos olyan videót még nem osztottak meg a nagyérdeművel, amelyen halad is a Lazareth LM847. Ezzel együtt vélhetően hozza a várt tudományt – hiszen a franciák nem „mindent a szemnek” típusú motorszobrokat szoktak készíteni, hanem valós, működő technikai csodákat. Amelyeket el is adnak. A V8-as szörnyeteggel kapcsolatban azonban sem tervezett darabszámot, sem árat nem tudunk – pedig tuti lenne rá érdeklődő!
Cimkék:
A helyes motoros öltözködés egyrészt nagyon egyszerű: protektort mindenhova! Az utcán azonban rengeteg rossz példa akad: íme hat tipikus baki.
Elolvasom »Bár alig vált hozzáférhetővé a 2016-os Kawasaki ZX10R, máris bejelentettek egy visszahívási akciót a modellre.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »