2014. augusztus 21-én a 74 esztendős olasz származású angol nyugdíjas, Americo Barbacane autójával a B1222 jelű úton haladt Sherburn közelében. Egy beláthatatlan kanyarban megkísérelt megelőzni két előtte haladó járművet – közben átlépett egy kettős záróvonalat is és összeütközött a szemből teljesen szabályosan közlekedő 41 éves Paul Sprakes motorossal. A két gyermekes családapának szikrányi esélye nem volt bármit is cselekedni az ütközés elkerülése érdekében, amelyben ráadásul azonnal életét vesztette. A 18 hónapos rendőrségi vizsgálat egyértelműen az autó vezetőjének a felelősségét állapította meg, hiszen súlyos szabálysértése volt a baleset elsődleges oka. Nem is úszta meg, mert ott nem szokás: várja a börtön. Jó hosszú időre.
A bíróságon Mr. Barbacane egyébként azzal védekezett, hogy azért ment át a kettős záróvonalon az úttest ellentétes irányú forgalmi sávjába, mert rossz pillanatban tüsszentett. Mégpedig azért, mert korábban otthon kiborította a borsot, az az orrába ment és még jóval később is irritálta. Azért ez is kimeríti a képtelenség kategóriáját, nem? Mindenesetre a bíróság nem hatódott meg a kiválóan felépített elmélettől: öt éves letöltendő börtönbüntetést szabott ki a nyugdíjas autósra, amelynek letöltését az ítélet másnapján meg is kellett kezdenie. Zárásként idézzük Zoe Billings, a North Yorkshire-i Rendőrség vizsgálótisztjének szavait: „Egy fiatal család vesztette el az apát egy felelőtlen és veszélyes közúti manőver következtében. A mai ítélet egyértelmű üzenet mindenkinek, aki saját kockázatvállalása miatt halálos balesetet okoz a közutakon.” Mit mondhatunk zárásnak? Bárcsak hasonló ítéleteket látnánk hazánkban is – talán változhatna egy kicsit a közlekedési morálunk.
Cimkék:
A motoros mezőny jelentős része az élmenők után órákkal ér célba. Minden egyes nap. A privát versenyzők durva Dakar Rallyjába tekinthettek be.
Elolvasom »A BMW bátran belépett a kis motorok szegmensébe. Európában még nem is kapható a G310R roadster, Indiában már jön a sportmotor változata.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »