Brutális nap köszöntött a Dakar mezőnyére tegnap. Megkezdődött ugyanis a verseny második maratoni szakasza – ez ugye azt jelenti, hogy sem a nap során, sem annak végén nem vehetik igénybe a versenyzők a szervizcsapatok segítségét. Az autósoknál ez még némileg áthidalható, egy motoros azonban sem alkatrészt, sem pótgumit, sem semmit nem tud magával vinni. Vagyis ha bármi meghibásodik, csak a “vízhordójára” számíthat. Ezek olyan legények, akik az élmenőkkel megegyező technikával nyomják, de elsődleges feladatuk nem a jó helyezés, hanem hogy garantáltan versenyben maradjanak – így sem elesniük, sem a motort széthajtaniuk nem szabad -, és amikor kell, áldozzák fel motorjukat az ász kedvéért. Láttunk már maratoni szakaszról felnin bejönni ilyen névtelen hőst, mert éppen a gumiját kellett odaadnia az elsőségért harcoló csapattársának.
No de térjünk vissza a 9. szakaszra! A mezőny a Fiambala dűnék között haladt, ahol kijelölt nyom sem volt – így a navigáció hatalmas szerephez jutott az időeredmények kialakulásában -, és a terep is nagyon trükkösnek bizonyult. Mindezt tetézte a 40 fokot súroló hőmérséklet, ami szintén nem kicsit nehezítette a helyzetet. Az elsőséget előző nap visszaszerző ausztrál KTM-es Toby Price az élről indulva végig uralta a napot. Előnye folyamatosan nőtt, féltáv környékén már a negyed órát súrolta a második helyezettel szemben. Aki jelen esetben nem a Honda utolsó reménysugara, a portugál Paulo Goncalves volt, mert hogy őt – és a japán márkát – ismét átok sújtotta.
Az első tízben azért nem találjátok Goncalves nevét, mert a 13. helyen futott be bő fél óra hátránnyal. Ugyanis egy darab fa átszúrta a hűtőjét!!! Ennek következtében elfolyt a víz, és mivel mindez a fent részletezett rekkenő hőségben történt, a kettes ellenőrző pontig rommá melegedett a 450-es CRF blokk. Itt azonban szerencséje volt, ugyanis éppen a vállalhatatlan meleg miatt a szervezők lefújták a nap hátralevő részét, így az itt regisztrált eredmény lett a napi végleges. Így Paulo megvárhatta a Barredának már segítő Paolo Cecit, aki elvontatta a célig. Viszont innentől kettőjüknek kell talpra állítani a sánta 2-es rajtszámú Hondát, hogy Paulo még megpróbálkozhasson a lehetetlennel. Mert innen nagyjából erről van szó: Toby Price ugyanis elkezdheti kényelmesen beosztani hatalmas előnyét. Ezt a versenyt vagy ő, vagy a KTM technika veszítheti el – de az utóbbi ugye nem nagyon szokta…
(Csak egy zárójeles befejező mondat: vegyük észre az összetett második helyen álló privát versenyzőként induló Stefan Svitkot!)
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 03:26:58 | – | – |
2. | 48 |
|
HONDA | 03:39:27 | 00:12:29 | – |
3. | 49 |
|
KTM | 03:40:22 | 00:13:24 | – |
4. | 5 |
|
KTM | 03:41:43 | 00:14:45 | – |
5. | 42 |
|
YAMAHA | 03:42:52 | 00:15:54 | – |
6. | 23 |
|
KTM | 03:43:36 | 00:16:38 | – |
7. | 4 |
|
HUSQVARNA | 03:44:13 | 00:17:15 | – |
8. | 7 |
|
YAMAHA | 03:46:10 | 00:19:12 | – |
9. | 45 |
|
KTM | 03:48:33 | 00:21:35 | – |
10. | 47 |
|
HONDA | 03:49:06 | 00:22:08 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 3 |
|
KTM | 30:55:54 | – | – |
2. | 5 |
|
KTM | 31:24:53 | 00:28:59 | 00:01:00 |
3. | 2 |
|
HONDA | 31:29:55 | 00:34:01 | – |
4. | 4 |
|
HUSQVARNA | 31:34:35 | 00:38:41 | – |
5. | 49 |
|
KTM | 31:38:02 | 00:42:08 | – |
6. | 47 |
|
HONDA | 31:43:57 | 00:48:03 | – |
7. | 7 |
|
YAMAHA | 31:45:57 | 00:50:03 | 00:02:00 |
8. | 23 |
|
KTM | 31:50:04 | 00:54:10 | – |
9. | 48 |
|
HONDA | 32:00:02 | 01:04:08 | – |
10. | 42 |
|
YAMAHA | 32:05:35 | 01:09:41 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »