Napjainkra az autóknál mindennapos téma lett az önvezetés, vagyis az autonóm közlekedés. Természetesen a motorkerékpároknál ez önmagában nem lehet cél, hiszen ha csak azt vesszük, hogy a súlypontáthelyezés mekkora hatással van a kétkerekű irányítására máris láthatjuk, hogy soha nem lehet cél a teljes önjáróság, mint a kocsiknál. Nálunk nem lesz olyan, hogy pár sör után felülök a motoromra, öntudatom maradék csipáiból összelegózom az “haza” szóbeli parancsot, és a garázsban csak kitámolygok a biztonságban hazavitt SUV-omból. Azonban a motorok aktív biztonsági rendszereinek tökéletesítéséhez igenis tudnia kell a gépnek, hogy mi, miért történik, és az adott folyamatnak mi lehet a vége beavatkozás nélkül. Kicsit erre hajaz a BOSH és a Continental kanyarban is működő blokkolásgátlója, hiszen tudja, hogy éppen kanyarodik, és megpróbálja menteni a bőrünket egy túl erős fékezés során.
A tavalyi év egyik legdurvább videója az volt, amin a Yamaha literes szuperbombázóját egy pucsító kék robot terelgeti kissé kezdő motoros módjára egy – a biztonság kedvéért – elég nagy kiterjedésű placcon. A Motobot nevű lény önmagában óriási dolog, főleg ha azt vesszük, hogy nem egy eleve önjárónak épített kétkerekű űrhajót építettek a hangvillások, hanem a teljesen normális motorjukra ültették a humanoid robotot, megtartva a gép minden normális kezelőszervét. Így már alakul a molekula, nemde? A cél, hogy 2017-re Motobot már versenypályán is verethesse akár 200 kilométerrel óránként – jelentette be a las vegasi Consumer Electronics Show-n (CES) a Yamaha. Hivatalosan ez lenne a kettes fázis a szabad garázdálkodás után, ám itt már sok egyebet is figyelni kell majd a robotnak: nem csak az lesz a dolga, hogy ne menjen át a saját lábán egy nagy üres placcon. A végén pedig visszaugrunk oda, hogy miért is jó ez egy motorkerékpárokat (és persze minden mást) gyártó óriáscégnek? Gondoljunk csak a Yamaha számtalan autóipari projektjére, amikben beszállítóként vettek és vesznek részt. Aztán ki tudja mi lesz a vége, talán a RoboGP?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »