A visszahívási kampányt az NHTSA (National Highway Trafic Safety Administration – Nemzeti Autópálya Biztonsági Hivatal) bevonásával indította el a Suzuki tengerentúli képviselete. Ugyanis az Amerikai Egyesült Államokban már 2016-os modellévűnek besorolt Suzuki GSX-S1000, GSX-S1000A és GSX-S-1000FA (a blokkolásgátlós modelleket teszteltük is) motorok első féknyergénél szivároghat a fékfolyadék. A felhívás az USA területén mintegy 600 gépet érint.
Konkrétan a 2015. július 8 és július 29 között gyártott ABS nélküli, a július 10 és augusztus 24 között készített blokkolásgátlós csupasz, illetve a július 21 és 27 között összeszerelt FA modelleket érinti a kampány. A Suzuki november 19-én jelentette be az NHTSA-nál, hogy „a féknyereg dugattyújának gumitömítése hibás felszínű lehet, ami fékfolyadék szivárgást eredményezhet”. A hiba oka egy rosszul elvégzett felületkezelés, amelynek hatására a tömítés anyaga áteresztheti a fékfolyadékot. Mivel ez a szivárgás akár a féktárcsára is történhet, a mulasztást joggal veszik ennyire szigorúan. A Suzuki kereskedések az érintett alkatrészeket térítésmentesen olyanokra cserélik, amelyek nem részesültek a kérdéses felületkezelésben. Hogy Európában érint-e eladott GSX-S1000 modelleket a visszahívás, azt nem tudjuk, ahogy arról sincs hír – szerencsére – hogy bármilyen baleset történt volna emiatt. Úgyhogy a Suzuki is a helyén kezeli a dolgot, és a visszahívással megtesz mindent a vásárlóinak biztonsága érdekében. Mert soha ne feledjük: gyártási hibák minden márkánál voltak, vannak és lesznek – és az a jó, ha így intézik őket. Hiszen a visszahívás szükséges és jó dolog, jelen esetben annak örüljünk, hogy a Suzuki ilyen gyorsan és határozottan lépte meg a szükséges tennivalókat.
Cimkék:
Célegyenesbe fordult a Royal Enfield Himalayana! 2016 februárjában hivatalosan is bemutatják, mi meg alig várjuk
Elolvasom »A MAMS döntött az Év Sportolója 2015 címről és három kategóriában az alábbi versenyzők kapják a megtisztelő címet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »