Egy ideje zörgött haraszt az Enfield háza táján: mindenki azt figyeli, hogyan sül el az első valóban új modelljük fejlesztése. Ugyan a Bullet-ből készült egy modernizált változat, de annál szigorúan maradtak a kitaposott – fél évszázad alatt már vállig kitaposott… – ösvényen, ám a Himalayan koncepcióval olyan területre merészkedtek, amit régen vártak az Enfield-mániások szerte a világban. Persze lehet, hogy eddig éppen az éltette a Royal Enfield legendáját, hogy ugyan vadi új, de műszakilag erősen vintage gépekkel mehettek olyan túrákra, amik komoly, modern motorokat is próbára tesznek.
Most azonban mindez megváltozik, és lesz IGAZI kalandmotorjuk, ami nem azért lesz kaland, mert a fene se hinné, hogy elmegy ott ahol, hanem még ki is nézzük, hogy kemény és strapabíró gép lesz. A konkrét terv az – de ugye Indiáról van szó -, hogy 2016 februárjában mutatják be hivatalosan a végleges verziót. Érdekes, hogy a nyilvánvaló váz és futóműújításokon túl egy egészen meglepő, új blokkot terveztek a motorba. 410 köbcentiméter hengerűrtartalmú, léghűtéses erőforrás, amely 28 lóerőt és 32 Newtonméter forgatónyomatékot termel. Külön érdekesség, hogy az angol Harris Performance tervezte a vázat, szóval nem elégedtek meg holmi helyi ötleteléssel. Külön buli, hogy mindjárt két verziót dobnak piacra: lesz egy igazi off-road kalandmotor erősített hátsó váznyúlvánnyal a komolyabb kofferek felszereléséhez, emelt sárvédővel és rendes blokkvédővel, valamint egy könnyedebb, inkább scrambleres kivitel.
És mi a legdurvább? Indiában csak egy guriga környékén kérnek majd érte. Ez a szokásos nálunk-minden-sokkal-drágább móka után is piacrobbantó ár lehet!
Cimkék:
Nyakunkon a Karácsony, amikorra is a számunkra fontosakat meglepjük. Amennyiben webáruházból rendelsz, a motoros Jézuska kér némi átfutási időt.
Elolvasom »A legújabb utcai harcos egy igen bosszantó és veszélyes hiba miatt bukott meg Amerikában: a GSX-S1000 fékfolyadéka a a nyeregnél szivárgott.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »