Rengeteg alkalommal merül fel a kérdés: mi mindenre kell egy motorosnak ügyelnie, amikor kiválasztja a felszerelését? Amennyiben ugyanis rossz cuccokat vásárol, a mindennapi komfortját vagy pont a testi épségét is veszélyeztetheti. Tavaly elkezdtünk egy sorozatot, amelyben először a bukósisak beszerzéséhez, majd a megfelelő motoros kabát megvásárlásához igyekeztünk segítséget nyújtani. Idén ezt folytattuk a lábbelikkel, most pedig következzen a záró rész: derítsük ki, milyen motoros nadrág lesz számodra a leginkább megfelelő? Ahogy a korábbi anyagok felvételéhez, most is ellátogattunk az Euromotor üzletébe, és mi magunk is tanácsot kértünk.
Alapvetően tehát minden esetben először a felhasználási területet kell pontosan behatárolni, ha jól akarsz választani. Robogózáshoz, városban munkába járni sem felel meg a normál utcai farmer, hiszen nem csak protektorok nincsenek benne, de anyagának szakítószilárdsága is értékelhetetlen. A speciális motoros farmerek ezeket a gyengeségeket küszöbölik ki, miközben egyes képviselőik még annyira “átlag” külsővel is rendelkeznek, hogy simán magunkon hagyhatjuk őket az irodában is. Túrázáshoz persze már sokkal inkább egy cordura nadrág ajánlott, amelyből a legideálisabb esetben a vízálló- és a thermo bélés külön-külön kivehető, így akár egész éves és mindenféle időjárás mellett viselhető ruhadarabunk lesz. (Fontos tudni, hogy az alsó árkategóriás cordura nadrágok nem kivehető “vízálló és lélegző membrán”-ja valójában egy belevarrt nejlon réteg, amely az esőt valóban nem engedi be – de az izzadtságot sem ki. Így ha egy ilyenben bemész a téli hónapokban egy zárt irodába, vagy megpróbálod nyáron viselni, vállalhatatlan szuna-élményben lesz részed! Meg szagban…) Ezeknek létezik abszolút nyári, teljesen hálós változata is, amely videónkban ugyan nem szerepel, de tartóstesztünkben már bemutattunk nektek ilyet is. Aki nem hisz eléggé a cordura anyagok szakítószilárdságában – amely jobb egy farmerénál, de azért ténylegesen elmarad az elérhető maximumtól -, annak ott a szabásában még mindig nem versenypályára szánt – így a térdkoptatót is nélkülöző – túrára szabott bőrnadrág. Amennyiben megtörténik a legrosszabb, kétségtelenül ebben fogjuk sértetlenül átvészelni a leghosszabb aszfalton csúszást! Nem véletlenül ugyanez az anyaga valamennyi ténylegesen sportcélra készült nadrágnak is – csak éppen a pályacuccok szabása hosszabb távokra egyáltalán nem kényelmes. Gondoljátok tehát végig az összes fontos információt, kérjetek tanácsot a szaküzletek képzett eladóitól, és hozzátok meg a számotokra legjobb döntést!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »