A közelmúltban írtunk már egykerekezős világcsúcs-döntésről, de akkor jégen és szöges gumival történt a mutatvány. Ez most sokkal hivatalosabb keretek között zajlott: a szeptemberben megrendezett World Motorcycle Wheelie Championship (Motoros Egykerekezés Világbajnoksága) során az angliai Elvington Repülőtér hosszú felszállópályáján mérkőztek meg egymással a hátsó keréken száguldás nagy tudorai.

Hatodikban még kiemeli az elejét, és elbóklászik úgy egy kilométert… Ezt tudja a láthatóan erősen turbósított Hayabusa
A kategória hivatalos rekordját korábban is tartó fiatalember, Gery Rothwell megint átadta a korábbi bejegyzett csúcsot a múltnak, ugyanis egészen döbbenetes 209,8 mérföld/óra (335,7 kilométer/óra) tempóval száguldott úgy, hogy első abroncsa a levegőben volt. A kritérium az volt, hogy az egykerekezésnek egy teljes kilométeren át tartania kellett – tehát ekkora távon nem érhetett a talajhoz az első abroncs. Így mutatott mindez fedélzeti kamerából:
Hogy legyen némi fogalmunk, ki is ez a srác, érdemes belepillantani a második – kicsit hosszabb és régebbi – filmbe is. Ugyanis már néhány évvel ezelőtt is ő tartotta az egykerekezés világcsúcsát. Igaz, sokkal szerényebb sebességgel. Nos, akkor hivatalosan is kihívta párbajra egy pápaszemes svéd srác, aki egyébként nem más, mint a jól ismert Ghostrider személyesen – polgári nevén Patrik Furstenhoff.
Akkor Ghostrider nyerte meg a párbajt, igaz Gery motorja elfüstölt, így a számára nagyon idegen turbós csupasz vassal próbálkozott ő is. Hogy a mostani megmérettetésen Patrik ott volt-e, azt nem tudom, de angol riválisa biztosan – és az ő neve mellé be is jegyezték az világcsúcsot. Amely hivatalosan (csak ismétlésképpen): 335,7 kilométer/óra. Egy keréken, egy kilométeren keresztül.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Az eset a napokban történt Amerikában. Motorosunk nem állította le a vasat a tankolás idejére: felgyújtotta az egészet, ő súlyosan megsérült.
Elolvasom »Az októberi Onroad-túra keretén belül körbegurultuk a Balatont és meglátogattuk a Krisna Völgyet. Most néhány videóval emlékezünk vissza.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »