Európában is sok különleges motort építenek, de a műfaj hazája mégis csak a Nagy Víz túloldala – az amerikai alkotók képesek megajándékozni bennünket a legkülönlegesebb kétkerekű szerkezetekkel. Vitán felül ilyen a Bienville Legacy is, amely azonban nem csupán megjelenésében, hanem technikájában is durva cuccnak ígérkezik.
A képekre kattintva bőséges galéria nyílik!Kezdjük az erőforrással – hiszen mindig vita tárgya, hogy mi számít túl soknak. Nos, a Legacy meghajtásáról a Motus V4-es erőforrása gondoskodik, amely “alapból” szerény 185 lóerőt présel ki a maga 1’645 köbcentijéből. A Bienville alkotói azonban nem tartották elégnek ezt a számot, és azt ígérik, hogy egy feltöltővel és némi finomhangolással 300 paci fogja tekergetni a hátsó kereket hajtó láncot. (Hogy ez csak elmélet, vagy a megépített prototípusok között van is ilyen erős darab, az nem derült ki.)
Az izgalmas formaterv azonban nem kizárólag öncélú: minden kis részlet funkcionális okokból született. A két konstruktőr, Jim Jacoby és Scott Miller ugyanis szeretne kimondottan gyorsan menni “gyermekükkel” – így a Legacy nagyon modern- és könnyű anyagokból lett megalkotva. Az első- és hátsó lengővillák, a kerekek és rengeteg más alkatrész karbonból készültek – még a rugóstagok is. Így érték el a lehető legcsekélyebb rugózatlan tömeget. Hogy a rugózás terén mindenből a legjobbat használták, azt természetesen mondani is felesleges.
A Bienville Legacy a 2015. június 25 és 28 között megrendezendő Goodwood Festival of Speed rendezvényén, vagyis a sebesség fesztiválján lép először a nagyközönség elé. De nem csupán egy szép szoborként: fentebb nevezett két konstruktőre személyesen fog vele a rendezvény híres, 1,8 kilométeres hegyi felfutóján motorozni – úgyhogy ott egyértelműen kiderül, tényleg olyan gyors-e a cucc, mint amilyen különleges a megjelenése.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »