Európában is sok különleges motort építenek, de a műfaj hazája mégis csak a Nagy Víz túloldala – az amerikai alkotók képesek megajándékozni bennünket a legkülönlegesebb kétkerekű szerkezetekkel. Vitán felül ilyen a Bienville Legacy is, amely azonban nem csupán megjelenésében, hanem technikájában is durva cuccnak ígérkezik.
A képekre kattintva bőséges galéria nyílik!Kezdjük az erőforrással – hiszen mindig vita tárgya, hogy mi számít túl soknak. Nos, a Legacy meghajtásáról a Motus V4-es erőforrása gondoskodik, amely „alapból” szerény 185 lóerőt présel ki a maga 1’645 köbcentijéből. A Bienville alkotói azonban nem tartották elégnek ezt a számot, és azt ígérik, hogy egy feltöltővel és némi finomhangolással 300 paci fogja tekergetni a hátsó kereket hajtó láncot. (Hogy ez csak elmélet, vagy a megépített prototípusok között van is ilyen erős darab, az nem derült ki.)
Az izgalmas formaterv azonban nem kizárólag öncélú: minden kis részlet funkcionális okokból született. A két konstruktőr, Jim Jacoby és Scott Miller ugyanis szeretne kimondottan gyorsan menni „gyermekükkel” – így a Legacy nagyon modern- és könnyű anyagokból lett megalkotva. Az első- és hátsó lengővillák, a kerekek és rengeteg más alkatrész karbonból készültek – még a rugóstagok is. Így érték el a lehető legcsekélyebb rugózatlan tömeget. Hogy a rugózás terén mindenből a legjobbat használták, azt természetesen mondani is felesleges.
A Bienville Legacy a 2015. június 25 és 28 között megrendezendő Goodwood Festival of Speed rendezvényén, vagyis a sebesség fesztiválján lép először a nagyközönség elé. De nem csupán egy szép szoborként: fentebb nevezett két konstruktőre személyesen fog vele a rendezvény híres, 1,8 kilométeres hegyi felfutóján motorozni – úgyhogy ott egyértelműen kiderül, tényleg olyan gyors-e a cucc, mint amilyen különleges a megjelenése.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Vannak hosszú távú motoros viadalok, de a legnagyobb verseny az, amikor saját sérülésedet kell legyőzni. Elfed Weaver 34 éves harca egyedülálló!
Elolvasom »A 2015-ös "48 óra a felvidéki magyar várak között" motoros teljesítménytúra mezőnye közel hibátlanul teljesítette a nem kis feladatot!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »