A BMW Bike Maraton a 24 órás motoros túraversenyek egy különleges képviselője, hiszen a résztvevők a pontos navigáció és a kijelölt átlagsebességek betartása mellett úgy teszik meg egy nap alatt a mintegy 800 kilométeres távot, hogy közben egy szervezők által biztosított közös vacsorát és rövid éjszakai szállást is beiktathatnak. Hiszen az állóképesség és precizitás mellett a biztonságos motorozás is kulcsfontosságú! Az Onroad 48 órás motoros teljesítménytúra a BMW Bike Maratontól eltérő módon nem verseny: itt mindenki tetszés szerint, egyénileg vagy kisebb-nagyobb csoportokban teszi meg az itiner által megadott útvonalat és jár végig egy adott tematika szerint kijelölt célpontokat. A 48 óra alatt és a mintegy 1’500 kilométeres táv során mindent egyénileg kell megszervezni – beleértve a szállásokat is. A cél a minél gazdagabb motoros élmények megszerzése – természetesen a biztonság szem előtt tartásával.
A Bike Maraton 24 órás túraversenyei 2005-ben indultak a Honda Szallerbeck együttműködésével. Azután a névadó támogató kiválásával következett egy verseny nélküli év 2009-ben, ám az onnantól önállóan működő Bike Maraton Egyesület 2010-ben újra 24 órás túraversenyt szervezett. 2011-ben elkezdtek változni a versenyek: ekkor egy Test Run került lebonyolításra késő ősszel, majd 2012-ben is a szezon végén, a BMW és az Aegon támogatásával jöhetett létre az ismét 24 órás Bike Maraton. 2013-ban a BMW első számú támogatóvá lépett elő, így ismét némileg újszerű 24 órás Bike Maraton nemzetközi túraverseny volt, de most már a szezon kellemesebb részében, július elején. A verseny újdonsága a “rendes” éjszakai pihenő volt, így “csupán” szűk 900 kilométeres távot kellett abszolválni a 2 vagy 3 motorból álló csapatoknak. Ez a rendszer marad a továbbiakban is, hiszen az állóképesség és a pontos navigáció mellett a legfontosabb cél a biztonságos és élvezetes motorozás. A jubileumi, 10. Bike Maraton pedig ennek érdekében szinte teljes egészében Ausztria útjain fog haladni! (Tavalyi versenyről szóló beszámolónkat itt olvashatjátok.)
Az Onroad 48 órás motoros teljesítménytúra 2009-ben egy hirtelen ötlettől vezérelve indult. A cél az volt, hogy a klasszikus 24 órások kihívásait élhessék át az éjszakai motorozás veszélyeitől ódzkodók is. Az alapelv: egy adott tematika szerinti szép és érdekes helyeket oly módon járjunk végig motorral, hogy közben a környezetről a lehető legtöbbet tudjuk meg, élvezzük a tájat és a látnivalókat, de mindezt a lehető legbiztonságosabban tegyük. Éppen ezért az útvonal úgy van összeállítva, hogy azt péntek déltől vasárnap délig a közlekedési szabályok betartása mellett, két rövid éjszakai pihenő beiktatásával (értsd: néhány óra alvás egyénileg szervezett helyen) végig lehessen járni. Sőt, az itinertől tetszés szerint el is lehet térni – például az útminőség okán -, csupán az adott kulcspontok felkeresése “követelmény”. 2009-ben Magyarország határait motorozta körbe a mezőny, majd voltak a magyar váraknál, a nemzeti parkjainkban, végigjárták hegyeinket, tavainkat és megyeszékhelyeinket is. A túra 2015-ben először kilép az országból: célja a felvidéki magyar várak végiglátogatása – 48 óra leforgása alatt! (A 2014-es eseményt “kicsit” megnehezítette az Yvette érkezése – éppen ezért idén május végére tervezzük az eseményt – bízva a szebb időjárásban. A tavalyi túra beszámolóját itt találjátok.)
A két esemény tehát évek óta sikeresen zajlik – azonban állandó nehézséget okozott a jelentkezés körüli mizéria a régi weboldal miatt. Így az idei évre a Bike Maraton egyesület új site-on készített, amelyről reményeink szerint minden szükséges információt megtudhattok az eseményekről – a teljesítménytúráról és a túraversenyről -, és ami a legfontosabb: már jelentkezhettek is mindkettőre! Tehát: www.bikemaraton.hu – gyertek, mert várnak a felvidéki magyar várak és Ausztria csodálatos kanyarjai egy-egy nagyszerű motoros túrára! A lényeg, amit be kell írnod a naptáradba:
Onroad 48 órás május 29-31-én és BMW Bike Maraton július 11-12-én!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »