A Kawasaki az idei szezonra egy minden korábbinál szörnyetegebb sportmotort dob piacra: a Ninja H2 és feltöltött tesója, a H2R motorerőben aligha fognak legyőzőre találni. Azonban első hírük megérkezése óta arra keresi mindenki a választ, hogy vajon a rettenetes lóerő-áradat mennyire lesz kezelhető valós körülmények között? Versenypályán már láttuk mozogni a gépet, azonban nagyon sokan kíváncsiak arra is, hogy valódi, éles körülmények és ellenfelek között mire lesz képes. Erre pedig tényleg nem létezik jobb tesztlehetőség, mint a legdurvább hegyiverseny, a Pikes Peak.
A “leghíresebb” jelző nem véletlen: a 20 kilométeres táv során 1’500 méteres szintkülönbséget és közben 156 kanyart kell teljesíteni az indulóknak – az utóbbi években már teljes egészében aszfalton. Így mára a motorok között a sportgépeké a főszerep – miért ne lehetne tehát meggyőződni a Ninja H2 vagy éppen a H2R valós tudásáról a Sziklás Hegység félelmetes szerpentinjein? Sajnos a Kawasaki gyár részéről hivatalos bejelentés nem érkezett, hogy terveznének gyári csapatot indítani – bár amikor megkérdezték őket, az illetékes nemleges válasszal sem szolgált. Azonban vészesen fogy a nevezés lezárásáig hátralevő idő (ráadásul az indulók száma is limitálva van), így sokat már nem lehet tökölni.
Annyit kiderítettek az amerikai újságírók, hogy van egy Takahiro Itami nevű japán úriember, aki tervei szerint akkor is teljesíti sokak vágyát, ha gyári csapatot végül nem állít rajthoz a Kawasaki. Itami úr az elmúlt két évben is ott volt a Pikes Peak-en: 2013-ban egy Triumph Street Triple R-rel az előfutamon harmadik lett kategóriájában de a versenyen kiesett, tavaly pedig egy MV Agusta F3 800 hátán kilencedik kvalifikációs idő után ugyanebben a pozícióban célba is ért. Amúgy 2003 óta motoros újságíróskodik, 2007 óta pedig aktívan versenyez is – igaz, nem egy tejfölös szájú srác, mert idén 43 éves. Ehhez képest indult Man TT-n, Suzukai 8 óráson, és hasonló finom viadalokon – úgyhogy tapasztalata van bőséggel.
Elmondása szerint pontosan azért választotta a Kawasaki H2-t a 2015-ös Pikes Peak versenyjárművének, mert a motoros társadalom már emlegetett rétegéhez hasonlóan ő is nagyon kíváncsi, hogy mit tud a gép élesben. Jelenleg nagyon várja, hogy megérkezzen a széria H2, hogy leadhassa nevezését és elkezdhesse a masina testre szabását. Tervei szerint a széria géposztályban áll rajthoz, így csupán apró módosításokat tervez a Ninján: kipufogót, lábtartókat és gumikat cserél, és esetleg (ebben még nem biztos) kicsit belenyúl az ECU-ba is, hogy jobban bírja a blokk a ritkásabb levegőt – ami az utolsó kilométereken bizony tud tréfás lenni. Persze ő maga is elismerte, hogy a feltöltős H2R még érdekesebb lenne, de hagy valamit 2016-ra is…
Mik az elvárásai? Nem aprózza el (persze aki kishitű, az úgyse viszi semmire): osztályát meg szeretné nyerni, de lehetőség szerint a motoros szakágat is úgy ahogy van. Minimális célkitűzésként pedig benne akar lenni az abszolút első tízben – az autókat is beleértve! Mindenesetre szurkolunk Takahironak, és igyekszünk majd beszámolni az elért eredményéről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »