A 2015-ös Dakar rali leghosszabb gyorsasági szakaszán vannak túl a versenyzők. A második napon egy 26 kilométeres bemelegítő motorozással jutottak el az 518 kilométeres speciális szakaszig, ezt követően pedig mintegy 81 kilométernyi út várt rájuk levezetésképpen a San Juanban található táborig. A második szakasz jóval a tengerszint felett kezdődött, technikás, laza talajú hegyvidéki utakon, majd folyamatosan ereszkedtek lefelé, ahol tempósabb földutas részek vártak a versenyzőkre. A szakasz végére a koronát a homok tette fel – komoly kihívás volt a motorosoknak közel félezer kilométer után ilyen talajon befejezni a speciált.
Az élen a Hondával versenyző Joan Barreda végzett, több mint tizenkét percet ráverve a tavalyi győztes Marc Comára, aki csak a nyolcadik helyen zárta a második napot. A napi dobogó következő fokán újabb Hondást köszönthetünk, Barreda csapattársát, Paulo Goncalvest. Azért a KTM is helyet követelt magának a top háromban – Ruben Faria 9 perc 16 másodperc különbséggel futott be az első Hondához képest.
Barreda azt nyilatkozta a nap végén, hogy hiába törekedett a biztonságos célba érésre, Coma és Sunderland nyomulása nagy pszichés terhet jelentett számára, ám ennek a nyomásnak köszönheti ezt a csodálatos előnyt, amelyet szerzett. Ilyen hosszú mért szakaszon rendkívül kimerülnek a folyamatos navigálás és a tökéletes motorozás közben.
Az első szakasz győztese, a KTM színeiben versenyző Sunderland szinte minden reményét elvesztette az eltévedését követően. A szakaszgyőzelem után övé volt a lehetőség, hogy megnyissa a tegnapi szakaszt, ám az utolsó kilométereken tévesztett a navigáció során és annyira elvesztette az utat, hogy több mint két órát bolyongott, míg rálelt a pályára és beért a célba.
Marc Coma kénytelen volt lassítani az utolsó hatvan kilométeren, ugyanis a gumiabroncs belsejében lévő mousse teljesen elemeire bomlott. Érezte, hogy nem fog kitartani a szakasz végéig, emiatt 60 kilométer/órára mérsékelte a sebességét, hogy azért célba érjen. Coma ezt nyilatkozta: “szerencsésnek mondhatom magamat, mert nem vesztettem túl sok időt a hiba ellenére. Nyilván nem ezt az eredményt szerettem volna, de ez még mindig menthető.” A napi nyolcadik hely idejével az összetett hatodik helyére csúszott vissza a katalán motoros.
A Yamaha Factory Racing sem úgy végzett, ahogyan szerettek volna. Éppen csak bekerültek a top tízbe Pedrero Garciaval, aki 19 perc 34 másodperces lemaradással gördült át a speciál végén. Csapattársai a 17-18-19. helyet húzták be január 5-én.
Dési János a 62. helyen végzett, 1 óra 56 perc lemaradással, de épségben elérte a San Juanban lévő napi célt.
1. Barreda Bort, ESP (Honda) 5:46:06
2. Goncalves PRT (Honda) 5:52:19
3. Faria PRT (KTM) 5:55:22
4. Viladoms ESP (KTM) 5:55:26
5. Price AUS (KTM) 5:55:48
6. Walkner AUT (KTM) 5:57:31
7. Rodrigues PRT (Honda) 5:57:41
8. Coma ESP (KTM) 5:58:38
9. Israel Esquerre CHL (Honda) 6:01:55
10. Pedrero Garcia ESP (Yamaha) 6:02:51
1. Barreda Bort, ESP (Honda) 07:06:44
2. Goncalves PRT (Honda) +00:04:37
3. Faria PRT (KTM) +00:10:37
4. Viladoms ESP (KTM) +00:11:24
5. Price AUS (KTM) +00:11:32
6. Coma ESP (KTM) +00:12:03
7. Walkner AUT (KTM) +00:12:26
8. Rodrigues PRT (Honda) +00:13:26
9. Israel Esquerre CHL (Honda) +00:16:24
10. Pedrero Garcia ESP (Yamaha) +00:19:34
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »