Ha hétfő, akkor az első gondolatunk a kávé. Ha nincs otthon, akkor bizony irány a kávézó. És mivel mással menne az ember egy reggelire kávéra, mint egy stílusos café racerrel? Sok gyártó kínál szebbnél-szebb darabokat, ám vannak, akik egyedire vágynak – ők megépítik saját maguknak a bringájukat, hogy még véletlenül se jöhessen szembe egy ugyanolyan gép. A hannoveri Patrick Frey is hasonlóképpen gondolkodott, amikor fogott egy 1979-es évjáratú Yamaha SR500-as motorkerékpárt és azt a saját elképzelése szerint átszabta. Nem volt nehéz dolga, ugyanis ipari formatervezőként tengeti a napjait.
Alapesetben az SR500 nem egy aszfaltszaggató erőgép, ám némi átalakítással élhető bringát varázsolt a szakember belőle. Új karburátoron keresztül kapja az éltető benzin-levegő keveréket, egészen pontosan egy Mikuni TM36-os porlasztó dolgozik a gépben. A levegőszűrőt is kicserélte egy K&N gyártmányú darabra és a kipufogó rendszer sem maradt érintetlen. Egész komoly módon szólhat a SuperTrapp dob, amely némi plusz teljesítményt is hozott a konyhára. A benzintank szintén egy korabeli vasról, egy Yamaha XS400-ról való, ám kapott egy kis módosítást a jobb ergonómia érdekében.
A motor futóműve is elég öszvérre sikerült – elöl négy centiméterrel lejjebb ültette a tervezője, hátul pedig egy pár Kawasaki Zephyr 550-ből származó rugóstag teszi a dolgát. Annak érdekében, hogy a megállással se legyen probléma, Patrick Brembo féket szerelt előre a járgányra. Elöl egy 320 milliméter átmérőjű tárcsára harap a féknyereg, míg hátul az eredeti dobfék maradt.
A café racer stílushoz a kipufogókönyökön lévő bandázs és a csutka kormány elengedhetetlen, ám az öntött kerekek kevésbé illenek bele a képbe – sokkal jobban mutatna a holmi egy pár fűzött felnivel. Ezt leszámítva az egész bringáról árad a hozzáértő, szenvedélyes átalakítás. Patricknak sikerült egy olyan motort építenie, amelyet boldogan szemlél az ember egy álmos hétfő reggelen, egy kávézó teraszán ücsörögve.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »