A kaliforniai Angela Wang alapvetően nem motoros biztonságtechnikával foglalkozik. Néhány éve azonban mégis kikerült a kezei közül egy olyan hátizsák terve, amelynek átgondoltsága minden motoros álmává teheti. A táska neve MEDA, és minden elképzelhető dolgot tud, amire csak vágyhatunk: egyszerre növeli kényelmünket és biztonságunkat is.
Kezdjük a legfontosabbal, vagyis a mindennapi használhatósággal. A MEDA képes elnyelni egy 17 colos hordozható számítógépet, azon kívül pedig számos egyéb apró-cseprő használati eszközt vagy ruhadarabot, amikre a nap során szükségünk lehet. Amennyiben azonban hosszú útra indulunk, vagy éppen terepmotorozásra adjuk a fejünket, beletehetünk egy ivózsákot is – így nem kell a kulaccsal bajlódnunk.
Azt említeni is felesleges, hogy a hátizsák teljesen vízálló: mind külső anyaga, mind pedig az összes cipzárja képes megakadályozni a benne levő értékek átnedvesedését. Ami ennél talán még fontosabb, az a biztonság. A MEDA ugyanis hátunkhoz legközelebbi zsebében egy nagy méretű gerincprotektort tartalmaz, amely vigyáz csigolyáink épségére.
Hogy a zsák – és a benne levő protektor – ne mozduljon el, azt különleges szíjrendszere szavatolja. Ugyanis nem sima istrángokkal, hanem az autókban használt biztonsági övekkel csatoljuk magunkra. Mellkasunkon egy olyan csatba dugjuk be a négy szíjat, mint amilyet a versenyautókban alkalmaznak. Az oldás így egy mozdulat. Mivel pedig már úgyis ott a mellkasunkon ez a cucc, logikus volt alátenni egy olyan protektort, amilyet a motorversenyzők is viselnek. De még ez sem elég: ebből mindjárt kétféle van – egy a hölgyeknek, és egy az uraknak. Mert elöl más a formavilágunk, ugye…
Már nagyon izgalmas, ugye? Pedig a lényeg még csak most jön! A MEDA rendszeréhez ugyanis tartozik egy jeladó-együttes, amelyeket a motor hátsó lámpájának izzóira kell csatlakoztatni. Így amikor indexet használunk, vagy éppen fékezünk, a hátizsák vezeték nélküli rendszere észleli ezt és felvillantja saját ledes fényforrásait – amelyek színvilágukban természetesen megegyeznek a motoréival. Vagyis a lehető legmagasabban láttatja a mögöttünk haladó forgalom valamennyi résztvevőjével irányváltási- vagy lassítási szándékunkat.
Így nem csupán a balesetek következményeit mérsékli, hanem már azok valószínűségét is csökkenti. Plusz az alapok: nagy és praktikus. Zseniális, igaz? Egyetlen bibi van: úgy fest, csak egy formaterv – legalábbis a megvásárolhatóságáról és az áráról nem sikerült semmilyen információt találnom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »