Az elmúlt héten lekerült a lepel a KTM legújabb zászlóshajójáról, bemutatták az 1290 Super Adventure-t. Néhány héttel ezelőtt még csak egy kósza fénykép látott napvilágot a nagyágyúról, akkor még csak sejteni lehetett, hogy mit is tud az osztrák masina. Már az 1190 Adventure is rendkívül magas csúcsteljesítménnyel büszkélkedhetett, de ez a mostani gép még erre is rátesz egy lapáttal.
A V2-es motorblokk az 1290 Super Duke R-ből származik, így 1’301 köbcentiméterből 160 lóerőt szabadítanak a talajra. A gyár mérnökei természetesen figyelembe vették, hogy bizonyos esetekben az aszfaltot is hátrahagyják majd a felhasználók, ezért a karakterisztikát úgy alakították, hogy laza felületen se váljon kezelhetetlenné a motor még akkor sem, ha az elektromos vezetési segédletek kikapcsolt állásban vannak.
Az új Super Adventure még hatalmasabb benyomást kelt, mint az elődei – ez köszönhető az új vonalvezetésnek és a méretes plexinek, amely nem csak jól néz ki, de az időjárás ellen is hatékonyabb védelmet nyújt. Az üzemanyagtartályba immár harminc liter benzint tölthetünk, ezzel a hatótávolság is tekintélyesre nőtt
Alapfelszereltségével az egyik legbiztonságosabb motornak számít nem csak a kategóriájában, hanem teljes egészében is. A Bosch által fejlesztett Motorcycle Stability Control mindig a legbiztonságosabb fékezést szavatolja, akár kanyarodás közben is. Emellett félaktív elektromos futómű gondoskodik a kiváló úttartásról és a kényelmes utazásról.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »