Szerencsére a Suzuki sem tétlenkedett az elmúlt időszakban és két olyan modellt is bemutatott a kölni Intermot kiállításon, amelyek igazán hiánypótlónak minősülnek a gyártó kínálatában. Harmincöt évvel az első GSX modell bemutatása után jövőre két új taggal bővül a család – egy streetfighter felépítésű csupasz motorral és egy burkolt sport-túra modellel. Mindkét gép alapját a 2008-ban bemutatott GSX-R1000 sportmotor szolgáltatja, ám számos fontos újítást eszközöltek, hogy kimondottan utcára hangolják a két vasat.
Nagy várakozás előzte meg a csupasz GSX-S1000 érkezését, nem is kell csalódniuk a márka rajongóinak. A naked és az idomos verzió műszaki megoldásai egytől-egyig az élvezetes és biztonságos motorozást garantálják. Teljesen újratervezett alumínium vázat kapott a két motor, amely eltérő geometriával bír a GSX-R1000-hez képest. Sokkal inkább utcára termett ez a kialakítás, ezzel is biztosítva a könnyed közúti kezelhetőséget.
A rugózó elemek is a magasabb polcokról származnak, elöl 43 milliméter belsőcső átmérőjű KYB teleszkópok dolgoznak 120 milliméteres rugóúttal – ezek teljes egészében állíthatók, a nyomó- és húzófokozati csillapítást és az előfeszítést figyelembe véve. A hátsó rugóstag szintén állítható darab.
A fékberendezést a Brembo szállítja – a radiálisan rögzített, blokkolásgátlóval ellátott monobloc fékek minden élethelyzetben ellátják a rájuk bízott feladatot. Az ABS mellett a 999 köbcentis sornégyes erőforrás erejét egy három fokozatban állítható kipörgésgátló is felügyeli, amely egyszerre figyeli az első-hátsó kerék fordulatszámának a különbségét, az aktuális pillangószelep állást, a sebességfokozatot és a főtengely pozícióját is. Az ezekből kapott értékek alapján négy ezredmásodpercenként végzi az újabb számításokat és visszaveszi a teljesítményt, ha szükséges.
A hivatalos teljesítményadatokkal ugyan még adós maradt a Suzuki, de a GSX-S1000F-et és a sima S1000-et is százötven lóerő fölé ígérik – minden bizonnyal izgalmas bringák lesznek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »