Most ősszel lesz két éve, hogy bemutatták az Aprilia Caponordot a milánói EICMA-n és máris egy újabb változattal rukkolnak elő az olaszok a jövő heti Intermot kiállításon. Mivel az alapmodell kifejezetten az épített utakra szánt motor, ezért kézenfekvő volt, hogy az elődhöz hasonlóan ebből is kiadjanak egy olyan változatot, amely legalább sugallja a tulajdonosa felé, hogy elhagyhatja az aszfaltos környezetet és belevághat valami kalandosabb történetbe. Ehhez csak a konkurenciánál is jól bevált receptet kellett alkalmazniuk és lám, máris kész a kalandoroknak szánt túra-endúró.
Eredetileg már a kerekek méretéből észrevehető, hogy ténylegesen aszfaltra hangolták a Caponordot, azonban a Rally változat a 17-es első felni helyett 19-es ráffal érkezik, ráadásul elöl-hátul fűzött küllős kerekeket találunk az eddigi alumínium öntvény helyett. Emellé társul egy jókora műanyag haspáncél és egy szolid bukócső, amely megvédi a motorblokkot, a kipufogó leömlőit és az idomokat a terepes útvonal okozta esetleges sérülésektől. A dobozrendszert a Givi készíti az Aprilia számára – az alapmodell áramvonalas és színre fújt koffereivel ellentétben ez az alumínium hatású oldaldoboz szett sokkal inkább beleillik a világjáró imázsba. A kiegészítő fényszórók már lassan minden nagyobb túra-endúrón megtalálhatók, így a Caponord 1200 Rally-t is ellátták ilyennel.
Ahogyan azt az Apriliától megszokhattuk, itt is komoly elektronikai kiegészítők hivatottak a vezető dolgát könnyebbé tenni. Külön kiemelendő az aktív futómű, amelyet Aprilia Dynamic Damping-nek kereszteltek. Az elektronikus gázmarkolat itt is megtalálható, így háromféle gyújtástérkép között variálhatunk: eső, túra és sport fokozat. A menetstabilizáló elektronika mellett természetesen blokkolásgátló is asszisztál – ezt laza talajon ki is kapcsolhatjuk szerencsére.
Állítólag már 2015 elejétől megvásárolható lesz az új motor, így nem kell sokat várni azoknak, akik egyből beleszerettek a Caponord 1200 Rallyba.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »