A hatalmas túramotorból a bajor gyár francia vezérképviselete kérésének megfelelően állt neki a belga motorépítő világbajnok egy minden eddiginél különlegesebben kinéző custom gépet faragni. Sem az időt, sem a pénzt nem sajnálta a Krugger csapat, így megszületett a sokkoló megjelenésű- és technikájú NURB. (A név a Non-Uniform Rational B-spline elnevezés rövidítéséből származik.)
Sok mindent nem tartottak meg az eredeti ezerhatosból. Nagyjából csak a blokkot – ahhoz viszont érdemben nem nyúltak hozzá. Illetve a belsejébe nem, a hűtőt ugyanis már átalakították. Ahogy az egész váz teljesen a nullából készült. A gép még hosszabb, mint az eredeti – és sokkal alacsonyabb is. Azt mondani is felesleges, hogy a vezető pozíciója köszönőviszonyban nincs a K1600-osoktól megszokottal. Az utasé meg pláne, mert neki semmilyen pozíciója nincs a NURB-on.
Az első futóművet teljesen átépítették: új Duolever rendszert készítettek, amely egy egyoldali kerékfelfüggesztésbe torkollik. A központi rugóstag az egyetlen eleme, amely eredeti maradt. Az első kerék 21 colos, egyetlen féktárcsa található rajta, viszont azt hat dugattyús Beringer fék fogja. Mint már elhangzott, a hat leömlő jobb láthatósága érdekében a hűtők oldalra költöztek.
A kardánt is tartalmazó lengővilla is átalakult (hosszabb lett), ami igazán izgalmas, az pedig a hátsó kerék, amely a lehető legfeltűnőbb megjelenés érdekében 20-as (!!!) felnin feszül. A megváltozott súlyelosztás miatt itt is négy dugattyús Beringer fogja a féktárcsát. Érdekesség, hogy az új fékrendszert az eredeti BMW blokkolásgátló rendszer felügyeli.
A Krugger K1600 NURB két üzemanyag tartályt is kapott. Az egyik az ülés alatt, a másik a farokidomban helyezkedik el. Nincsenek tehát messze egymástól, mégis külön betöltő-nyílásuk van. Említést érdemel még a flat-track stílusú kormány, amely egészen radikális vezetői testhelyzetet sugall.
Érdemes tudni azt is, hogy Krugger nem használt semmilyen CAD alapú eszközt a formaterv elkészítéséhez. Csak kézi skiccek és kartonból készült makettek segítségével jött létre a NURB elképesztő formavilága. Hogy menni milyen lehet vele, azt valószínűleg soha nem fogjuk megtudni. Örüljünk annak, hogy nézhetjük…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »