A MOL Motoros Family minden hónapban szervez valamilyen jótékony programot – májusban a tagok számára volt jótékony a közös megmozdulás. Ugyanis akik időben regisztráltak, azok teljesen ingyen részt vehettek a Zsámbékon szervezett vezetéstechnikai képzésen. Be is telt a létszámkeret, azonban az egész rendezvényt el kellett tolni néhány nappal, ugyanis az Yvette ciklon és a vele érkező rengeteg csapadék kicsit bekavart az eredeti, május 16-i pénteken. Így akinek megfelelt a rá következő szerda is, az kipróbálhatta a hatalmas vezetéstechnikai komplexumot, a drivingcampet motorja nyergében.
Ugyan sokan kénytelenek voltak lemondani a részvételt az időpontváltozás miatt, de nyilván akadtak, akik a helyükre léptek, így a hírek szerint közel százötven motoros társunk koptatta az aszfaltot. Összesen hat gyakorlatban tehették magukat próbára a látogatók, mindegyikben háromnegyed óra időtartamban. Természetesen ez a nap nem ért fel számukra egy tréninggel, hiszen nagyon sokan voltak egy-egy csoportban. Azonban belekóstolhattak, hogy mennyire szükségük van a tanulásra.
Sági Tibor, a Hungária Rendőregylet vezetője irányította a gyakorlást, és mint a sajtótájékoztatón elmondta: elképesztően alacsony volt a megjelent motorosok vezetéstechnikai tudása. Bízzunk benne, hogy ők már mindenképpen elmennek egy tréningre, és elkezdik fejleszteni magukat.
A rendezvényen természetesen jelen voltak a MOL Motoros Family nagykövetei is. Kárász Róbert ezúttal nem csak vitte a szót, hanem fel is pattant robogója nyergébe, ugyanis a sztárok is próbára tették magukat két keréken. Illetve nem mindenki, mert Hajas Laci Piaggio MP3-asának három is volt…
A jelen levő Polyák Lilla, Kovács Áron, Sági Szilárd, illetve a már említett Kárász Robi és Hajas Laci számára Fiedor Ferenc, a RILI vezető oktatója rakott fel egy kis gyakorlópályát, ahol próbára tehették magukat. Miután megkapták a részletes instrukciókat a vonalvezetést illetően, valamennyien be is motoroztak – vagy éppen robogóztak – a bóják közé.
Hajas Lacin nagyon látszott, hogy ő már nem első ízben küzd meg a terelőkúpok kerülgetésével – de Kovács Áron is sokkal ügyesebb volt a második körben, mint az elsőben. Sági Szilárdot némileg hátráltatta, hogy a nagyrészt saját építésű motorján éppen elfogyott a hátsó fék, így kissé nehezen teljesítette a szűk fordulókat – de azért megoldotta amit kellett. Kárász Robinak nagy előny volt az apró Piaggio, amely messze kisebb helyen tudott megfordulni, mint a többiek termetesebb gépei.
No és végül, de nem utolsósorban említsük meg Polyák Lillát is, aki a gyengébbik nem képviseletében állt helyt a bójakerülgetésben. Meglepően ügyesek voltak valamennyien – de azért reméljük, ők is mind fejleszteni fogják magukat vezetéstechnikailag. Hogy sokáig szolgálhassák a MOL Motoros Family nemes ügyeit!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »