A szocialista francia kormányt közvélemény-kutatási adatok alapján a lakosság 80 százaléka nem kedveli túlzottan. Úgy látszik, el szeretnék érni a száz százalékos nemtetszési indexet – 2015. január 1-én ugyanis életbe kívánják léptetni legújabb közlekedési sebességkorlátozás csomagjukat. Manuell Valls belügyminiszter bejelentette, hogy a fenti dátumot követően a másodrendű úthálózaton (magyarul a lakott területen kívüli normál közutakon) az eddigi 90 kilométer/órás sebességkorlátozás nyolcvanra fog csökkenni. Az autósok számára – a 125 köbcentimétert meghaladó motorok ugyanis csak 60 kilométer/órával “száguldozhatnak”. A hivatalos indoklás szerint ezzel életeket kívánnak menteni. A miniszter szerint a halálos balesetet szenvedők közel harmada motoros, holott a rájderek csupán a közlekedés résztvevőinek 2,7 százalékát teszik ki. A halálos motorkerékpáros balesetek 63 százaléka pedig a vidéki utakon történik, így meghozták a fenti remek döntést.
A leendő jogszabállyal teljes mértékben elégedetlen motorosokat tömörítő FFMC nevű szervezet már el is kezdte szervezni a tiltakozási akciókat. Több mint ezer társunk jelezte, hogy rész vesz azokon a felvonulásokon, ahol semmi mást nem csinálnak majd, mint a leendő jogszabályok szerint közlekednek – de tömegével. Vagyis országutakon hatvannal, autópályákon pedig nyolcvannal – a majdani sebességkorlátozás szerint. Hogy mindenki lássa, hogy is néz ez ki a gyakorlatban. Minden bizonnyal komoly visszhangja lesz az eseménysorozatnak: gondoljunk csak bele, hogy egy akár több ezer motorból álló menetoszlop csúcsforgalmi időszakban mekkora káoszt fog okozni a francia vidéki területeken. Szerintem még az autósok azon része is a kétkerekűek vezetői mellé fog állni, aki magától nem berzenkedik a számukra csupán 10 kilométer/órás tempócsökkentéshez. A magam részéről nagyon kíváncsi vagyok a fejleményekre!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »