A “Ready to Race” szlogen semmilyen más motorra nem illik ennyire, hiszen a masina a sorozatban tizenharmadik Dakar-győzelmet szállító versenygép pontos mása. Bárki megrendelheti a legközelebbi KTM kereskedésen keresztül – már ha rá tud szánni nettó 24’000.- eurót, azaz 7,5 millió forintot. Plusz ÁFA, meg egyéb adók, ugye…
“Arra számítottam, hogy a 2014-es Dakaron sokkal kiélezettebb küzdelem vár majd ránk. Most szeretnénk ezt a nagyon jól sikerült és hihetetlenül sikeres motort elérhetővé tenni minden motoros számára – főleg azoknak, akik maguk is tereprali versenyeken tervezik kipróbálni magukat.” – mondta Stefan Pierer, a KTM elnöke.
Az előző 450-es versenygép még a 690-es korszakból származó elődjéből jött létre – ezt a motort azonban abszolút a nullából kezdték megtervezni, vagyis a blokkból kiindulva hozták létre a mérnökök a legtökéletesebb technikát. Magyarul: nem az előd továbbfejlesztése, hanem egy teljesen új konstrukció. Sokkal keskenyebb lett, a száraz tömege pedig mindössze 140 kilogramm – ez pedig a kis sebességű, technikás részeken sokkal könnyebben vezethetővé tette. A műszeregységet tartó karbon “torony” mellett tökéletesen lát lefelé a pilóta, a plexi fejidom pedig lehetővé teszi, hogy az első kerék pozícióját is észlelhesse. A triál-szerű etapokon ez nagyon nagy segítség.
Az egy hengeres 450-es blokkról nem közöltek túl sok adatot, csak annyit tudunk róla, hogy egy vezérműtengelyes és befecskendezéses. Üzemanyagot két külön tankból kap, amelyek között a pilóta manuálisan tud váltani – így menet közben befolyásolhatja a masina tömegeloszlásának alakulását. A teljes térfogat 40 liter.
Nem kérdés, hogy a futóművet a WP szállítja – vicces lenne, ha pont ez a motor használna bármilyen más márkát. Elöl 48 milliméteres fordított teleszkópok biztosítják a tökéletes vezethetőséget, hátul pedig a központi rugóstag egy teljesen új tervezésű lengőkarban folytatódik. A motor bemutatóján megjelent Marc Coma és a második helyet megszerző Jordi Viladoms is, aki az érdekesség kedvéért elmesélte, hogy Argentínába érkezését megelőzően még csak nem is ült a KTM versenymotoron. Szinte első métereit már éles versenyben teljesítette – ez is a gép hihetetlenül jó kezelhetőségét bizonyítja. Úgyhogy tessék szorgalmasan gyűjtögetni a malacpersenybe!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »