Micsoda áramfaló!

Technika
2014. február 19., szerda - Macko

Nagyon izgalmas és ígéretes elektromos hajtású motort kezdett el gyártani egy kanadai cég - komoly technológiai újítással.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Döme -
Istenem, de rusnyák! :/

Bedouin -
Azért az is megérne egy pár sort a villanymotor bemutatókon, hogy mennyi az élettartama az akksinak és mennyibe kerül a cseréje? 🙂

Jani55 -
Nekem tetszik! Ez a motor konkrétan nem annyira, de az elektromos technika feltétlen. A hasonló menetteljesítményekkel rendelkező benzines és az elektromos gép vételárkülönbségéből hány liter benzint vehetek, figyelembe véve, hogy ezt is tölteni kell, hányszor 10ekm-nél lesz egyenlő az összköltség? Engem nem ösztönöz vásárlásra. Az aksiktól egyáltalán nem félek, Pl a Toyota Prius-oknál vannak már 14 éves, félmillió km-t futott példányok, a félmilliós darabszámra vetítve gyakorlatilag még nincs aksicsere! Pl az elektromos targoncák tizenéves aksikkal működnek, minden gond nélkül. Azóta az akkumulátor technológia is óriási mértékben fejlődött.

Helmets on -
Drága játék ez, semmi több. 9,5 millió? áhh… A nagy gyártóknak is csak arra jó hogy lenyomja a flottaemissziót, trendik legyenek kifelé, hogy mellette igazi dugattyús komoly gépeket gyártsanak, ahogy azt kell:D „az elektromos targoncák tizenéves aksikkal működnek,” Meg naponta töltik azokat, és komplett aksikat cserélgetnek…

Macko -
Bedouin: általában megadják a gyártók. Például a Vectrixnél kiszámoltuk, hogy ha napi szinten (télen-nyáron) kimeríted az akksit, akkor nagyjából hat év alatt csökken az eredeti 75-80 százalékára a kapacitása. Ott javasolta a gyár cserélni, és majdnem 1 milla volt a jó 90 kilós akkupakk ára. De ugye ezt senki nem tesztelte le valójában, hogy így van-e… Mert éppen a Jani által említett Priusok az élő ellenpéldák: ott 5 évre saccolták az akkuk élettartamát (ment is a huhogás, hogy hova fognak ennyiszer négy mázsa veszélyes hulladékot elhelyezni), aztán szinte mindegyik első generációs hibrid Toyota a gyári akkujával megy ma is… Amúgy érdekes ez a környezetvédelem. Azt tudjátok, hogy a dust-to-dust vizsgálatok szerint – ez a termékek teljes ökológiai lábnyomát kutatja, vagyis a komplett környezetkárosítását vizsgálja a gyártástól a végső megsemmisítésig) a 2. helyen a Jeep Wrangler áll az autók között, a legelőkelőbben értékelt hibrid pedig a Prius – valahol a 47. pozícióban…..

Helmets on -
„a 2. helyen a Jeep Wrangler áll az autók között, a legelőkelőbben értékelt hibrid pedig a Prius – valahol a 47. pozícióban…..” Érdekes, bár mindig is mondogatták azért itt-ott hogy az akku előállítása nem épp a legkörnyezetbarátabb (és az áram sem a konnektorban terem). Nyilván nem reklámozzák amikor ‘zöld’ járműként hirdetik az elektromos motorokat, autókat, hibrideket. Ezt is azért tehetik meg, mert egyrészt az emberek sügérek és bármit benyelnek, felületesen érdekli őket a téma, épp ezért is a CO kibocsátás hisztéria megy, a többivel nem foglalkoznak.

Macko -
Helmets: az tény, hogy az alternatív hajtások előnye elsődlegesen lokálisan jelentkezik. Amikor egy nagyvárosban majdnem megfulladnak a lakók a levegő szennyezettségétől, talán az is számít, hogy a közlekedés mit pöfög ki. Persze ilyenkor mindig meg kell nézni, hogy milyen az aránya az ipar és a járművek káros hatásának…

Előző bejegyzés

Motorcsodák Gallföldről

2014. február 18., kedd
Különleges

Következő bejegyzés

Barangold be virtuálisan a Ducati Múzeumot!

2014. február 20., csütörtök
Látványosság

Ezeket olvastad már?

Megérkezett a 2026-os Honda CB1000F: A 80-as évek legendája modern szívvel

2025. december 20., szombat

A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".

Elolvasom »
Újdonság

Honda Unveils V3R 900E-Compressor

2025. december 13., szombat

A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.

Elolvasom »
Honda Unveils V3R 900E-Compressor

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró