Az elkerülhetetlen csattanás

Baleset
2014. február 14., péntek - Macko

Vannak kivédhetetlen helyzetek a közutakon. Valószínűleg ilyen a videón látható is - de tanulság azért van benne bőven.

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (22 hozzászólás)

Szamos -
Nyilván én sem tudom, hogy elkerülhető lett volna vagy sem, de ha kikockázod a felvételt akkor látszik, hogy nem derült égből jönnek a járművek egymás felé és érdekes módon nem állt meg a kocsi sem és a motoros sem vészfékezett. A másik, hogy aki egyedül megy vagy a sor elején soha nem az ideális íven motorozik, hanem jobbosban közel a felezővonalhoz, pont azért, hogy minél messzebb lásson. (Meg látszódjon.) Így persze nem is a leggyorsabb, meg a legélvezetesebb menni, de hát ez van. Valamit valamiért.

Macko -
Ilyen mélyre döntött kiindulási állapotból egy igazi állat vészfékezés amúgy nagyjából kivitelezhetetlen is lett volna… 🙁 Szerintem ezzel a tempóval nem nagyon lehetett volna menteni. De persze innen ezt sem merem biztosra kijelenteni. Szerinted amúgy igen?

Nc700s -
Hát igen, ez durvára sikeredett. Azon csodálkozom, hogy semmi nem hívja fel a figyelmet arra, hogy veszélyes kereszteződés jön a kanyar után. Ezt jó előre jelezni illene egy ilyen helyen, ahol semmit nem lát az autós sem. Mindenkinek megvan a maga indítéka, miért motorozik. Van aki élvezi a napsütést a menetszéllel, akár kisebb sebességnél. Adott esetben a rossz időjárással való dacolást. Vagy csak a motort járását. Aki a gyorsaságot és kanyarokat élvezi, annak is megvan a maga helye.

Macko -
Azt most szúrtam ki, hogy utassal volt. Úgy azért a kikerülést is óvatosabban kell kezelni.

eko -
6:21-nél látszik, hogy a pözsón szlovén rendszám van. Nagy eséllyel az eset is Szlovéniában történt. Erre utal a videó féltöltőjének helye is. Sebességkorlátozó táblát nem láttam a kereszteződés előtt. Ebből adódóan a gyorshajtás nem jelentős, Kb 10Km/h. Magyarul ez a motoros szemszögéből olyan, mint egy vadbaleset. Valószínű az autós is annyira volt körültekintő, mint egy őz..

pbalci -
Lakott területen kívül ment, semmi korlátozó tábla. A kereszteződésben van tükör bal oldalon láttátok? Nem véletlenül, mert az autósnak nem látható be a kanyar. Nagyon szerencsétlen hely, alapvetően kellene mindenféle tábla ami a veszélyre hívja fel a figyelmet. Főleg sebességkorlátozás!

Szamos -
Menteni? Sok a talán. Szerintem az a motor nem volt annyira bedöntve, sőt ment az egyenesen is nem keveset, meg balra is húzódott. Így a vészfékezést hiányolom, de csupán fékkel amúgy is menthetetlen lett volna. A tükörben nagy kérdés, hogy láthatta-e a padkára húzódó motorost a domb takarásában az autós. Ezért írtam, hogy ha a felezővonalhoz közel megy, nyilván lassabban, nem optimálisan, akkor jobban hamarabb lát/látszik. Persze amelyik mondatban ott a “ha”, az már nem hangzik jól. 🙁

eko -
5:19-nél egyértelműen látszik a tükörben az autó. Akkor az autónak is látnia kellett a motorost.

gabimany -
Gondolom a szlovén kreszben ugyanúgy benne van, hogy a sebességet úgy kell megválasztani, hogy a belátható útszakaszon meg tudj állni. Na ezt nem tartotta be a motoros, és rohadt nagy hiba volt. Motoron ez fontosabb, mint bármi más közlekedési eszközzel, mert mindig neked fáj, ha baj van.

tec1 -
Az autós nem használta a tükröt, a motoros pedig valószínűleg nem gondolta, hogy az autó kijön elé. Egy határozottabban mozgó autó valószínűleg hamarabb fékezésre késztette volna a motorost. Sajnos itt a két dolog összejátszása okozhatta ezt a balesetet.

Boxer -
Jobban értékelhető lenne a helyzet, ha egy sisakkamera felvételét látnánk, mert a motoros nem abból a szemszögből látta az esetet, mint a kamera, hanem magasabbról, ami elviekben némileg jobb rálátást biztosított neki a kereszteződésre, tehát lehet, hogy hamarabb észlelhette az autót, mint azt mi látjuk a felvételen. Valószínűleg tényleg egy villámfékezés, majd egy kikerülés jobbra, tehát a kocsi mögött menthette volna meg, vagy egy gázadásos elkerülés a kocsi előtt a “szembesávba” áttérve. (esetleg villmágyors helyzetfelismeréssel a bal oldali mellékútra felszáguldva) De sajna néha előfordul, hogy döntésképtelenné válunk bizonyos szitukban, lényegében leblokkolunk agyilag, totojázunk, az idő pedig ellenünk dolgozik…

Zenir -
Bukás nélkül ezt megúszni nem lehet, de az ütközéshez képest jobb a mezőn elesni (a föld puhább, mint az autó, vagy a flaszter). 36 év motorozás után 🙂 én a következőt tettem volna: 1. vészfék az utolsó pár méterig (minél kisebb sebességgel ütközöl, annál kevésbé sérülsz), 2. fék felenged (hogy a vas kormányozható legyen), majd 3. megpróbálni jobbról, tehát a gépkocsi hátulja felől kerülni és kifutni a mezőre (aztán ott vagy elesel, vagy nem). Egy biztos: eléd kijövő járművet mindig a hátulja felől kell kikerülni, mert a vezetője kétféleképpen reagálhat, vagy gyorsít, vagy fékez. Hátrafelé ennyi idő alatt biztos nem fog menni, tehát arra inkább szabad az út és mint az elején írtam, a mező puhább, mint a flaszter, vagy a kaszni!

Sanyecz -
MAximálisan egyet kell értenem az előttem szolóval, 2-3-szori megnézés után nekem is a jobbra kikerülés tűnik a legoptimálisabna. Azonban hiába a tréning, hiába a videó, hiába a gyakorlás, ez úgyis akkor és OTT dől el. Az abban a pillanatban meglévő lélekjelenlét (sőt felelősség az utas miatt). Szóval innen a partvonal mellől okosak vagyunk, de az akkor és most … Egy dolgot lehet és kell ilyenkor megtanulni (szerintem), hogy gyakorolni, gyakorolni mert csak akkor van, lehet esélyed. SZERINTEM. ui. tudja valaki mi lett a sráccal?

Helmets on -
Takarásban is van az a kanyar…egyikük sem látta a másikat. “balra el”? hogyan? mikor? én annyira beszartam volna hogy nem álltam volna neki még manőverezni is…nem sikerült volna ekkora tempónál…

Csecsebogyó -
Én húztam volna egy kövéret,s balra fel! Talán az még behevető lett volna! De, persze csak innen az asztal mellöl jön az ihlet.

Macko -
Sajnos amúgy én is azon az állásponton vagyok, mint többen közületek. Ismerhetjük az elméletet ahogy akarjuk, sőt gyakorolhatunk akármennyit, egyik sem garancia arra, hogy egy ilyen éles helyzetben – amelyekből soha nincs két egyforma – pont a helyes döntést hozzuk meg. 🙁 Ugyan azt írtam fentebb (a cikkben), hogy a kisebb sebesség lett volna a megoldás. De ha jobban belegondolok, majdnem biztos, hogy én is hasonló sebességgel mentem volna ugyanitt.

Csaba -
Ennek kivédéséhez adott pillanatban Isteni csoda és hihetetlen reflexek kellettek volna. Viszont az útkezelője is megelőzhette volna egy sebességkorlátozással. A vezetőnek nagy mákja volt viszont az utas kaphatott rendesen, mert még a kamera összeszedése után is a földön hevert. Gondolom a sokkhatás is dolgozott benne rendesen.

Csaba -
Bocs a logó miatt, nem ide terveztem!

Macko -
Csaba: jó kis logó ez! 🙂

Jani55 -
“Az elkerülhetetlen csattanás” Ahogy a cím is mondja, ezt a szitut ilyen tempónál senki nem oldotta volna meg! Az öreg motorosok és az ésszel motorozók tudják, (mint Gabimany, hogy a motorozás élvezetét nem érdemes felcserélnünk kórházi ágyra), tehát tényleg nagy hiba volt a száguldozás… Különösen nagy hiba és felelőtlen magatartás a gyorshajtás, ha utasunk is van, mert ő is ránk bízta az életét! (még nagyobb hiba, ha ismeretlen útvonalon történik mindez) Macko: Ha a fiad/lányod/akárkid ül mögötted, biztosan nem ilyen tempóval közlekedsz, ismeretlen, nehezen belátható helyeken…

Macko -
Jani: gyerekkel a hátam mögött nyilván nem, de ma már semmilyen utassal sem. Remélem, egyedül sem. 🙂

FEKI -
Ha bízott volna az autós jogkövető magatartásában (megáll a paraszt, mikor észreveszi a motorost és nem gurul tovább hogy ezzel teljes egészében elzárja az utat) akkor balra megpróbálhatta volna kikerülni. Mint utólag kiderült az sem lett volna kivitelezhető. Persze fotelhuszárkodásból én is jelest kaptam. Nem úgy a motoros tréningen 😐 Remélem maradandó sérülés nélkül megúszták…

Előző bejegyzés

Hallgass zenét kanócok nélkül

2014. február 13., csütörtök
Fejlesztés

Következő bejegyzés

Sátor teljes komforttal

2014. február 14., péntek
Innováció

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt