A törvényhozás a legtöbb esetben le van maradva a technológia aktuális állásától. Éppen ezért örömmel jelentem, végre kinéztek az íróasztal mögül az utcára a jogszabályok alakításáért felelős urak és asszonyok! Mit ad Isten, mit láttak kint? Motorokat bizony! Ráadásul nem is keveset. Szúrta viszont a szemüket az utólagosan, szabálytalanul beépített nappali fényforrás. Hiszen ők csak a tompított fényszóró használatát engedélyezték, aztán mégis égetik a huligánok a LED-es kacatokat! Valamilyen csoda folytán elgondolkoztak rajta, hogy nem is rossz ötlet ez – egykoron a tompítottat is hasonló szándékkal tették kötelezővé, de ez a megoldás talán még jobb is, mint az eredeti elgondolás!
A viccet félretéve, üdvözlendő a Magyar Közlöny december 2-i számában megjelent rendelet módosítás. Akiben van egy kis perverzió a nyers jogszabályi szövegek boncolgatásához, az itt olvashatja a jelenlegi közlönyt.
Eddig tiltott volt a motorokon a nappali menetfény használata, ezen változtattak a jövőre hatályba lépő módosítással. Nem tiszta pontosan, hogy az autókhoz hasonlóan a tompított fényszóró helyett lehet használni nappal, jó látási viszonyok között, vagy esetlegesen mindkettő fényforrást használhatjuk majd párhuzamosan. Egy korábbi rendelkezés ugyanis kötelezővé teszi a motorkerékpárokon a tompított fény állandó használatát.
Természetesen a kiegészítő fényforrásoknak is meg kell felelniük a mindenkori, érvényben lévő szabványoknak – tehát a kínai piacos, tanúsítvány nélküli, jelenleg szabálytalanul használt alkatrészek a hatályba lépést követően is illegálisak lesznek. Lényeges, hogy a látni és látszani elv teljes mértékben érvényesüljön – így nem járható út az, hogy mi elvakítjuk a közlekedőtársainkat csak azért, hogy lássanak minket.
Jelenleg egyre több cég kínál LED-es világítótestet motorokhoz, van olyan járgány, amely gyárilag így gördül le a szalagról – így nem csoda, hogy igazítani kellett a rendeleten. Nem ártana még jobban elmélyedni jogalkotói részen a jelen kor műszaki megoldásaiban és frissíteni a szabályokat, így racionalizálni és legalizálni a mindennapi közlekedést.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »