Beköszöntött a november, eljött a várva-várt EICMA, a milánói motorkiállítás. A legtöbb gyártó itt mutatja be a jövő évre szánt modelljeit. Nem tett másként az MV Agusta sem és a nagyközönség elé tárta a hangzatos nevű Turismo Veloce 800 nevű modelljét. A dallamos elnevezés magyarul gyors túrázót jelent, amihez nem fér kétség, ha a cég eddigi motorjait sorra vesszük.
Már október végén bedobtak nekünk egy rövid, ám annál hangulatosabb videót a motorról, amin bepillantást nyerhettünk, hogy mire is számítsunk tőlük a 2014-es szezonra.
Két felszereltségi szinttel érkezik a most bemutatott gép: van az alap Turismo Veloce és van a Turismo Veloce Lusso, azaz a luxus kivitel. Mindkét motor műszaki alapjai megegyeznek az F3 800 és a Brutale technikájával, ám itt túrásabb kivitelben mutatkoznak meg a sportgének. Az MV Agusta sport-túra motornak pozicionálja a 800 köbcentiméteres, soros három hengeres erőforrással érkező járgányt, ám a mai tendenciát figyelembe véve simán rámondanánk, hogy túraenduró.
A testvérmodellekhez képest nem változtattak a teljesítményen, ugyanúgy 125 lóerőt ad le az erőforrás, azonban a 8’600-as fordulatnál jelentkező csúcsnyomaték három newtonméterrel nőtt, így már 84-et képes kipréselni magából. Az teljesítmény adatok és a mindössze 194 kilogrammos száraz tömeg alapján messze az egyik legjobb teljesítmény-tömeg arányú túrázóval állunk szemben – ezen a 20 literes tankba tölthető üzemanyag mennyisége sem ront sokat.
Az MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) integrált motorvezérlő rendszerből is megkapta 2.0 verziószámú, felfrissített változatot. Ennek köszönhetően háromféle üzemmódból választhatunk kedvünk és a körülmények figyelembevételével. A Sport fokozatban mind a 125 paripa rendelkezésre áll, Turismo és Rain üzemmódban viszont 25 versenyló kiszáll a buliból és csak 100 folytatja a szolgálatot. Természetesen elektronikus gázmarkolat jár a rendszerhez, sebességváltáskor elektronikus gyorsváltó segíti a le- és felkapcsolásokat, a kipörgésgátló nyolc fokozatban állítható bátorságtól és tapadástól függően. Hogy egy rossz pillanatban hanyatt ne vágjuk magunkat, ezért egykerekezés-gátló is vigyáz ránk, a hosszú és unalmas autópálya szakaszokon pedig tempomat funkció könnyíti az életünket. A kényelmes túrázás sem szenved csorbát egy rosszabb minőségű útszakaszon, hiszen elöl-hátul egyaránt 160 milliméter rugóúttal kényeztet a futómű, amelyet a Marzocchi és Sachs szállítja. A Lusso szinthez félaktív Sachs rugózó elemek járnak, ezek képesek igazodni az aktuális útviszonyokhoz is. Természetesen blokkolásgátlóval szerelik a Brembo fékeket.
Hogy a külsőről is ejtsünk pár szót – mert megérdemli -, igazán olaszosra sikerült, mágnesként vonzza a tekintetet a gyönyörű kivitelű, három csőben végződő kipufogó dob és a térhálós csőváz. A motor farrésze, különösen a hátsó lámpa is a formatervezők képzeletének szabadon engedéséről szól.
Egy ilyen motort azért vesz az ember, mert beleszeret első látásra, itt nem az észérvek diktálnak. A Lusso kivitelhez a két, összesen 60 liter térfogatú túradobozt is a motorhoz méltó módon, a formatervhez igazítva kapjuk meg, emellett fűtött markolat is jár hozzá a hűvösebb, alpesi napokra, amely magától értetődő egy ilyen exkluzív kivitelű túrázónál. A motor árával kapcsolatban még nem nyilatkozott az olasz gyár, de elképzelhető, hogy nem az itthoni fizetésekhez fogják igazítani, sőt külföldön sem lesz belőle tucatmotor.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »