Az RT rövidítés mindig is a kényelmes, ugyanakkor dinamikus kétkerekű túrázás szinonimája volt. Az R1200RT legújabb változatával a BMW Motorrad új hajtásrendszer és még karakteresebb stílus révén igazolja ismét egyértelműen kvalitásait a túrázás és a dinamikus motorozás egyesítése terén. A motor megjelenése nem vág mellbe, hiszen a kémfotók alapján tiszta sor volt, hogy a K1600GT stílusjegyei fognak visszaköszönni róla.
Mint ahogy az sem lep meg senkit, hogy az idén az R1200GS-ben bemutatkozott, részben levegő-, részben pedig folyadékhűtésű kéthengeres boxermotor mozgatja a gépet. Az új erőforrás teljesítménye 7’750-es percenkénti fordulatszámnál 125 lőerő, 125 Newtonméteres forgatónyomatéki maximumát 6’500-nál éri el. Az R1200RT főtengelye illetve generátora egyaránt megnövelt kiegyenlítő-tömeggel készül, ami a még kulturáltabb járásban és komfortban mutatkozik meg. A fokozott kényelmi igények jegyében alkalmazták a tervezők a fordulatszámot mérséklő hosszabb végáttételt is.
Az egyéni igények optimális kiszolgálása érdekében az új R1200RT alapkivitelében két erőforrás-üzemmódot kínál, sőt szériafelszereltségében az automatikus menetstabilizáló rendszer (Automatic Stability Control – ASC) is szerepel. A “Rain” és “Road2 menetprogramok segítségével a boxer teljesítmény- és forgatónyomatéki karakterisztikája szinte mindenkor a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítható. Az extraként kínált “Pro” menetprogram a “Dynamic” üzemmóddal és emelkedő-asszisztens funkcióval (Hill Start Control) bővíti a felszereltséget. “Dynamic” beállításban az R1200RT sportos oldala fedezhető fel, a Hill Start Control pedig emelkedőn segíti a motorkerékpár megtartását, illetve az elindulást (kímélve ezzel a kuplungot is).
Világújdonság a sorozatgyártású motorkerékpárok körében a gyári extrafelszerelésként kínált BMW “Pro” váltó-asszisztens. Ez a versenypályákon már bevált technika a mindennapos használat terhelési és fordulatszám-tartományain a tengelykapcsoló működtetése és a fojtószelepek állítása nélkül teszi lehetővé a fokozatváltást, még kényelmesebb és dinamikusabb közlekedést kínálva. Aki már próbálta, az tudja, mekkora élvezetet jelent a használata!
Az új RT pontosabb iránytartásáról új fejlesztésű főváz gondoskodik. Az extrafelszerelésként rendelhető félaktív BMW Motorrad Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) futóművével a bajor túrázó a biztonság, a dinamikus menetteljesítmények és a kényelem egészen új dimenzióit tárja fel. Ez a rendszer a pillanatnyi menethelyzet, illetve manőver szerint illeszti a csillapítás mértékét az adott körülményekhez. Szintén biztosan van, aki csak legyint rá – de aki megtapasztalhatta áldásos hatását az idén debütált vizes GS-ben, az tuti hogy nem fog.
A vezető és az utas üléskényelme, ergonómiája szintén fejlődött. A kormány-ülésfelület-lábtartó ergonómiai háromszöge a talaj kényelmesebb elérhetősége érdekében 20 milliméterrel lejjebb került, ami elsősorban az alacsonyabb termetű vezetők és utasok számára előnyös a lassú manőverek, valamint a fel- és leszállás során. A mindig is a BMW RT jellemző erényei között szereplő hosszú távú kényelem, illetve kiváló szél- és esővédelem a továbbfejlesztett első szélvédővel még hatékonyabbá vált. A fényszórók kialakítása a BMW Motorrad K1600 modelljeinek koncepcióján alapul, kimondottan dinamikus megjelenéssel ruházva fel az új RT-t. A biztonság terén kínál jelentős pluszt a gyári extrafelszerelésként rendelhető nappali menetfény.
A műszeregység szintén teljes egészében új fejlesztés. A még szélesebb körű információszolgáltatás érdekében az új bajor masina nagyméretű, 5.7 colos színes TFT-kijelzővel készül, amelyen például a szériafelszereltséghez tartozó BMW Motorrad “Pro” fedélzeti számítógép adatai is megjeleníthetők. A képernyőt egy-egy analóg sebesség- és fordulatszámmérő egészíti ki. A hosszú túrák magas színvonalú kényelmét szolgálja a gyári extrafelszerelésként kínált audio-rendszer, amelynek innovatív kezelésére az előző RT-n bemutatkozott Multi-Controller áll rendelkezésre.
Az új BMW R1200RT tehát – éppen úgy, mint túraendúró rokona – biztosan új mércét fog felállítani kategóriájában. A magam részéről alig várom, hogy elteljen a még igazán el sem kezdődött tél, és tavasszal a lábam közé vehessek egy ilyen bajor paripát!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »