Végre pontosabb információkkal szolgál a BMW az új, 2014-es vizes GS Adventure változatával kapcsolatban. A cég reméli, hogy ezzel a keményebb túrákra és könnyű off-road körülmények közé is alkalmas motorral folytatja a GS sorozat eladási sikereit. A részletes technikai adatokat végignézve nem kételkedem benne.
Némileg módosították az új modellben az erőforrást, ami idéntől már egy vízhűtéses, 1’170 köbcentiméteres boxer – 125 lóerővel és ugyanennyi Newtonméter nyomatékkal. Semmi nagy belső beavatkozásra nem kell itt gondolni – 950 grammal nehezebb lendkereket kapott -, de a gyár elmondása alapján ezzel nagyban megkönnyítik a terepen való motorozást, mivel így alacsony fordulaton is kezesebbé válik a motorblokk.
Ezen kívül újabb üzemmódokkal látták el a menetvezérlő elektronikát, amelyeknek főleg terepen vehetjük majd hasznukat. A kipörgésgátló és blokkolásgátló szintén megtalálható ebben a változatban is, ahogyan az elektronikusan állítható futómű is.
Az átfogóbb átalakítás a külsőt érintette inkább. Egyből szembetűnik az Adventure sorozatra oly jellemző hatalmas üzemanyagtartály. A sima GS-hez képest egy tízessel többet, összesen 30 litert folyathatunk a kúton a tankba. Peremküllős felniket már az alapváltozathoz is kérhettünk, de most a rugóutat is megtoldották elöl és hátul egyaránt – így most már 210 és 220 milliméterrel gazdálkodhatunk egy-egy szebb napokat is látott útszakaszon. Hogy ne féltsük túlzottan a motor hasát, ezért annak magasságát is megnövelték – nem sokkal – 10 millivel, de néha pont ennyi kell.
A hosszú távú, gondtalan utazásokat nem csak a méretes tank szavatolja, hanem a megnövelt felületű szélvédő is segít kényelmesebben leküzdeni a kilométereket. Hogy egy bukásnál se az legyen a legnagyobb problémánk, hogy nem tudjuk folytatni az utunkat egy lyukas benzintank miatt, ezért az oldalsó karosszéria elemeket – amelyek alumíniumból készültek az alapváltozat műanyagjával szemben – védelmi funkcióval is felruházták.
Egyedül a motor áráról nincsen még pontos információnk. Egy valami biztos: nem lesz olcsó mulatság, de az alapváltozatból kiindulva minden egyes forintját megéri. Így sem lesz itthon népmotor, de erről sem a BMW nem tehet, sem pedig mi. Azon szerencsések, akik egy ilyen motor nyergében fogják a világot járni, biztosan nem fognak csalódni, hiszen túrák ezrein bizonyította már rátermettségét a GS Adventure.
Cimkék:
Eddig mi innen Magyarországról nem nagyon foglalkoztunk vele - mert okunk sem volt rá -, hogy milyen az amerikai motorosok és a rendőrség viszonya.
Elolvasom »Rövid kis reklámfilm a távol-keleti országból, ahol a motorozás köré épített kultúra annyira eltér a miénktől. A film üzenete mégis tökéletesen igaz.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »