Pontosabban szólva az újdonság neve, a Bolt már kiszivárgott, azt azonban egészen jól titokban tartották, hogy milyen motor lesz ez. Tegnap pedig a Daytona Bike Weak keretein belül be is mutatták az elsődlegesen az amerikai piacra szánt, hivatalosan (mert ilyen érdekes az ottani terminológia) 2014-es modellnek minősített új cruiserüket.
A gép technikailag az XVS950A alapjaira épül, a külseje pedig a Harley-Davidson által népszerűvé tett bobber-stílust követi. Rendelkezik azonban számos olyan egyedi vonással, hogy kétséget kizáróan azonosítani lehessen. A matt feketére fényezett alkatrészek és a krómozott kiegészítők játékával legalábbis kellően egyedi hatást értek el a japán dizájnerek.
Technikailag az erőforrás megegyezik a V-Star 950 (nálunk Midnight Star) által használttal: 942 köbcentiméteres V2-es, hengerenként 4 szelepes SOHC. A Bolt tömege azonban 33 kilóval kevesebb, szám szerint 245 – akár egészen kezelhető motor is lehet tehát. Az ülésmagasság mindössze 691 milliméter, így valószínűleg az alacsony motorosok fogják szeretni a vasat. Az üzemanyag-tartály is csökkent az XVS-hez képest: 20,5-ről 14,5 literre. Az amerikai specifikáció szerint a tárcsafékekhez nem jár szériában blokkolásgátló.
A motoron mellesleg a hangvillás márkajelzés fel sem tűnik, hiszen a Yamaha cruisereit a Nagy Víz túlsó felén a Star márkajelzésről lehet felismerni – így az újdonságon is csak ezen almárka logója jelenik meg a légszűrőházon, illetve maga a típusnév a tankon.
Persze alaposabban szemlélődve számos olyan részlet szúrhat szemet, amely a hagyománytisztelőbb vásárlóknál vélhetően inkább tasziító hatást vált majd ki: a ledes hátsó lámpa vagy éppen a teljesen digitális műszeregység óvatosan fogalmazva is furcsa elegyet alkot a stílusos összképpel.
A Bolt árcéduláján 7’900 dollár, vagyis nagyjából 1,8-1,9 millió forint fityeg. A nyáron érkezik mellé egy “R-Spec”, vagyis egy gyárilag kissé felspécizett testvér, amely a 8’290 dollárjáért (nagyjából százezerrel lehet drágább) módosított futómű-elemeket, ülést, egyedi színeket és grafikákat kínál majd. A magyarországi forgalmazásról egyelőre nincs hírünk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »