Tulajdonképpen csak annyi történt, hogy nem szakadt meg a bajorok sorozata: tavaly ismét több kék-fehér logós kétkerekű talált gazdára, mint egy évvel korábban. Konkrétan: 106’358 BMW motorkerékpár kelt el – külön említésre érdemes a decemberi hónap, amely egymagában 43,4 százalékos emelkedést hozott, hiszen 2011 utolsó havában 4’232, míg 2012 ugyanezen időszakában 6’069 jutott el végső felhasználójához.
A legnagyobb piac továbbra is német maradt 20’516 eladott bajor motorkerékpárral, második az USA 12’100 egységgel, azt pedig Franciaország (10’950) és Olaszország (10’200) követi. Dél-Amerika is hozzájárult a sikerekhez, hiszen csak Brazíliában 7’422 propelleres motor kelt el. Nem véletlenül működik a bajoroknak gyártóegysége a brazíliai Manausban 2010 óta – ennek kapacitását 2014-re egy 200 millió eurós beruházással tovább kívánják növelni (nem mellékesen több mint ezer új munkahelyet teremtve).
A legsikeresebb modellcsalád – talán mondani is fölösleges – a GS lett: 17’249 R1200GS talált gazdára, de az F800GS-ből is 11’487 fogyott. Az utolsó dobogós helyen pedig az R1200GS Adventure található 10’203 eladott darabbal. Az S1000RR-re sem panaszkodhatnak Münchenben, hiszen 8’970-et csak eladtak belőle… Persze a hagyományos aszfaltos túramotorokat is szeretik a BMW-vásárlók: 7’909 R1200RT kelt el, míg a K1600GT és GTL párosból összesen 10’033 darab. Mindezekhez pedig 2013-ban érkezik a vízhűtéses R1200GS, a megvadított szupersport-gép, a HP4, valamint a közepes túrázó F800GT…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »