Érdekes jelenségre figyelhettek fel a látogatók, az idei EICMA során az egyébként nem sok újdonságot felvonultató Bimota standján. Azért érdekes, mert annyira “életszagú”, hogy az már tényleg meglepő a sok űrszekér-jellegű koncepció között. Nincs agyondizájn, nincs eszeveszett, mindeféle elektronikus kütyükkel kezelhetővé (túlélhetővé) tett lóerőgyár, egyszóval nincs semmi különös a gépen.
Mindössze egy relatíve könnyen és olcsón előállítható mindenest látunk, amely egész pofás és mindazon motoros társainkban, akik szeretik az őszinte, egyszerűen és nagyszerűen kezelhető, “csak a vas meg én” érzést adó gépeket, azonnal melegséget ébreszt szívtájékon (és bizsergést egyéb tájékon).
Maga az alap annyira azért mégsem új, hiszen tulajdonképpen a 2011-es DB10B Motard átépítéséről van szó. Hogy mi volt a koncepció? Egyértelműen látszik, hogy kicsit még az allrounder vonalon is túllépve, TEREPKÉPES nagyvassal rukkoljanak elő a nagyközönség számára. Annyira azért nem voltak merészek, hogy a mára szinte eretnekségnek számító 21-18 collos, klasszikus enduró kerékméretet bevállalják, de itt a 19-17-es páros is megfelelőnek tűnik a célra – és legalább nem riasztja el az egyébként valószínűleg könnyen megnyerhető vevőket a géptől.
A felnik az Exceltől érkeznek, amely a legdurvább versenyendurók gyártóinak is beszállítója. Előre csúcs minőségű, arany Öhlins TTX villát választott a gyár, a hátsó rugóstag is innen érkezik, mondanom sem kell, minden paraméterükben állíthatóak. A gép alja ugyan szériában védtelen, de átlépő magassága megfelelőnek látszik, és egyáltalán, az egész megjelenés tipikus “nagyenduró”-szerű.
A gumiválasztás is úgy tűnik, hogy a duál célú felhasználást tükrözi, hiszen a Pirelli Scorpionjai mellett döntöttek, amelyek a nagy KTM endurókon is oly jól beváltak. Szuper a mindössze 175 kilogramm tömegű motorhoz párosított 95 lóerős teljesítmény is, mondhatni ideális. A Bimota nem titkolt célja, hogy mielőbb gyártásba kerüljön a modell, ehhez mindössze a kedvező vásárlói reakciókra lenne szükség, amelyet nagyon remélem, bőven meg is kap majd a modell.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »