Érdekes jelenségre figyelhettek fel a látogatók, az idei EICMA során az egyébként nem sok újdonságot felvonultató Bimota standján. Azért érdekes, mert annyira „életszagú”, hogy az már tényleg meglepő a sok űrszekér-jellegű koncepció között. Nincs agyondizájn, nincs eszeveszett, mindeféle elektronikus kütyükkel kezelhetővé (túlélhetővé) tett lóerőgyár, egyszóval nincs semmi különös a gépen.
Mindössze egy relatíve könnyen és olcsón előállítható mindenest látunk, amely egész pofás és mindazon motoros társainkban, akik szeretik az őszinte, egyszerűen és nagyszerűen kezelhető, „csak a vas meg én” érzést adó gépeket, azonnal melegséget ébreszt szívtájékon (és bizsergést egyéb tájékon).
Maga az alap annyira azért mégsem új, hiszen tulajdonképpen a 2011-es DB10B Motard átépítéséről van szó. Hogy mi volt a koncepció? Egyértelműen látszik, hogy kicsit még az allrounder vonalon is túllépve, TEREPKÉPES nagyvassal rukkoljanak elő a nagyközönség számára. Annyira azért nem voltak merészek, hogy a mára szinte eretnekségnek számító 21-18 collos, klasszikus enduró kerékméretet bevállalják, de itt a 19-17-es páros is megfelelőnek tűnik a célra – és legalább nem riasztja el az egyébként valószínűleg könnyen megnyerhető vevőket a géptől.
A felnik az Exceltől érkeznek, amely a legdurvább versenyendurók gyártóinak is beszállítója. Előre csúcs minőségű, arany Öhlins TTX villát választott a gyár, a hátsó rugóstag is innen érkezik, mondanom sem kell, minden paraméterükben állíthatóak. A gép alja ugyan szériában védtelen, de átlépő magassága megfelelőnek látszik, és egyáltalán, az egész megjelenés tipikus „nagyenduró”-szerű.
A gumiválasztás is úgy tűnik, hogy a duál célú felhasználást tükrözi, hiszen a Pirelli Scorpionjai mellett döntöttek, amelyek a nagy KTM endurókon is oly jól beváltak. Szuper a mindössze 175 kilogramm tömegű motorhoz párosított 95 lóerős teljesítmény is, mondhatni ideális. A Bimota nem titkolt célja, hogy mielőbb gyártásba kerüljön a modell, ehhez mindössze a kedvező vásárlói reakciókra lenne szükség, amelyet nagyon remélem, bőven meg is kap majd a modell.
Cimkék:
Jó hír érkezett Milánóból azoknak, akik szimpatizáltak az LML Star múltidéző stílusával, de idegenkedtek a kézi váltótól és a kuplungolástól. Megérkezett a kis paripa fokozatmentes változata.
Elolvasom »Ahogyan azt sejteni lehetett, a KTM sem lőtte el az összes újdonságát Kölnben, hagyott muníciót az olaszhoni bemutatóra is.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »