A verseny egyértelmű bizonyítéka az összetartás, a barátság és a sportszerűség jegyében megrendezett sportesemények életrevalóságának és elpusztíthatatlanságának. Ha mindenki ebben a szellemben tevékenykedne, talán nem itt tartana ma a magyar motorsport, ahol…
Az emberek nagy részére mindig is jellemző volt a “lokálpatriotizmus”, a hazabeszélés. Mindegy, hogy ki hol él, mivel foglalkozik, milyen autója van, milyen zenét szeret, általában igyekszik mindenkit számos érvvel meggyőzni arról, hogy az a legjobb. Így van ez a motorosoknál is. Persze nem kell ezt véresen komolyan venni, de barátságos és néha elmérgesedő viták tömkelegét tudná mindenki említeni ebben a témában. Nem volt ez másképpen már az “átkosban” sem, ahol az egykori magyar terepsport nagyjai vitáztak azon, hogy vajon az endurósok vagy a krosszozók ülik meg jobban a vasat terepen. Vajon ki tud többet, ki a jobb?
Kitaláltak hát maguknak egy enduró-krossz típusú versenyt, ahol mindkét műfaj képviselteti magát egy adott pályán belül és felsorakoztak, hogy eldöntsék ki a “dombok királya”. Innen ered a minden évben szezonzáróként megrendezett, barátságos ám mégis komoly ranggal bíró esemény elnevezése. Indulnak itt ifjoncok és hölgyek is egy 30 perces futamban, valamint amatőr terepezők egy órában megméretve. No és természetesen a profik, akikre két óra kőkemény bizonyítás vár, ha el akarják nyerni a koronát. A koronát, amelyet az “Éljen a király, aki által két órás küzdelemben minden trónkövetelő legyőzetett” felirat, valamint az elmúlt évek királyainak neve díszít.
Az idei verseny október 28-án, vasárnap Őrbottyánban volt, amelyet immáron sokadszorra a hazai viszonylatban mind motokrosszban, mind enduróban kimagaslóan eredményes Grillmayer Gábor nyert meg. Első győzelmét egyébként ezen a versenyen 15(!) évesen aratta. Gratulálunk neki, valamint természetesen minden rajthoz állt versenyzőnek!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »