Egy facelift, vagyis modellfrissítés mindig arról szól, hogy kicsit fésülünk a külső jegyeken, valamint javítunk a technikán. Sikeres igazán akkor lehet egy ilyen akció, ha az valóban a motor minden részletére kiterjed. Nézzük, milyen lett a megújított Suzuki Burgman 650. (Fontos tudni, hogy a képgalériában található valamennyi fotó az Executive, vagyis a magasabb felszereltséget ábrázolja.)
Először is kicsit dolgoztatták a formatervezőket, hogy a 2013-as AN650 tényleg észrevehetően különbözzön az elődjétől. Finomabbak lettek az élek, kicsit gömbölydedebbre rajzolták a vonalakat. A változtatás nagyon jól tetten érhető az első lámpák vonalvezetésén. Az egész karosszéria egyébként némileg vékonyabb lett – ennek vélhetően a légellenállás, ezen keresztül pedig a tempós haladásnál elérhető fogyasztáscsökkenés volt az oka.
A fogyasztáscsökkentés és ezen keresztül a károsanyag-kibocsájtás mérséklése egyébként is az egész fejlesztés egyik kulcspontja volt: a 639 köbcentiméteres aggregát ugyanolyan használat mellett 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint elődje. A váltó a vezető szempontjából nem módosult: a Suzuki Electronically-controlled Continuously Variable Transmission (SECVT) használható Drive (normál közlekedés), Power (dinamikus, de fokozatmentes haladás), valamint Manual (öt előre definiált áttétel között tudjuk kézzel ugráltatni az ékszíjautomatát) üzemmódban. A váltó egyébként új kuplungot kapott, amely 35 százalékkal kevesebb káros anyagot juttat a környezetbe mint elődje.
A fontos változások közé tartozik még a fékrendszer átgondolása. Az áttervezett első tárcsafékek jobb visszajelzést adnak, és egyenletesebb lassítást tesznek lehetővé. Ráadásul szériában megjelenik a blokkolásgátló is, amely egy ilyen tömegű, ugyanakkor viszonylag kis kerekekkel szerelt motorkerékpár esetében nagyon jó hír.
A takarékosabb vezetés része a megújult motor mellett a műszerfalon megjelenő Eco Drive Indicator lámpa, amely abban az esetben világít, ha mi magunk megfelelően használjuk a gázmarkolatot. Vagyis nem fog takarékoskodni helyettünk, de ha odafigyelünk, segít abban például, hogy ne túl nagy gázzal rajtoljunk el a zöldre váltó lámpától.
Az AN650 klasszikus értékei természetesen megmaradtak: hatalmas, 50 literes (természetesen világítással és szivargyújtó-csatlakozóval ellátott) hely az ülés alatt, három tárolórekesz az első idomban, elektronikusan állítható szélvédő és ugyanígy behajtható külső tükrök, 50 milliméternyit szerszám nélkül mozgatható háttámla a vezetőnek, valamint a minden vitán felül álló kényelem mind a pilótának, mind utasának. Az Executive felszereltség ezen kívül markolat- és ülésfűtéssel, valamint utasháttámlával is kényezteti a Burgmant választó motorosokat.
Cimkék:
Mércét állítottak a kategóriában, amelyet azóta is igyekeznek egyre feljebb emelni. Itt egy újabb lökés a lécen: felnyitható sisak, akár a sportmotorokra is.
Elolvasom »Amikor 2010-ben először hallottunk róla, egyértelműnek látszott, hogy na, ebből aztán nem lesz semmi. És most itt van! A Horex VR6 Roadster.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »