Ennek az élvezetes és remek úttartásnak azonban a másik oldalon ára van. Nevezetesen, amikor a burkolat minősége amolyan magyarosra fordul – vagyis elkezd huplis-hullámos-kátyús lenni. Az Integra az élvezetes vezethetőséget ugyanis egy viszonylag feszes hangolással éri el, amely ilyenkor kissé megbosszulja magát. Egyenesben sem szereti, ha jelentősebb úthibára futunk: ilyenkor erősen megdobja a motort. Persze ha jobban tudtam volna mozogni a vezetőülésben, nyilván kezelni is hatékonyabban lettem volna képes a jelenséget, így azonban – hogy nem bírtam rendesen megemelni a sejhajomat a beszorult üléspozíció miatt – minden ütés végigfutott a gerincemen. Ami sajnos kényszerűen begörbített pozícióban volt az alacsonyra szerelt kormány miatt (amivel megint semmi baja nincs egy 175 centis pilótának).
A kanyarokban kevésbé a komfort hiánya zavart, ha mondjuk egy aszfaltgyűrődésre sikerült fordulni az NC700D-vel. Ilyenkor az ütés sajnos a fentebb dicsőített kanyarbeli pontos ívtartást is megzavarta. No persze nem kezelhetetlen mértékben, de némi tennivaló azért akadt az ideális nyomvonal korrigálásának érdekében. Egyszóval jó aszfalton tökéletes az Integra, de a rosszabb burkolatokon nem nyújtja azt a kényelmet, amit X-re végződő nevő rokona tud.
A fentiek alapján azt hiszem mindenki kitalálta a választ a bevezetőben feltett kérdésre. A Honda NC700D Integra nem robogó. Ez egy vérbeli motorkerékpár, abból is inkább egy sportosabbra hangolt fajta.
Helykínálata semmilyen téren nem bőséges, vagyis nagyra nőtt motorosoknak kevésbé ajánlható, azonban a 180-185 alatti vezetőknek sok baja nem lesz a komfortjával. Legfeljebb a futóműével, de azért a kis kényelmetlenségért bőségesen kárpótol a valóban élvezetes kanyarodást lehetővé tevően feszes futómű. A csomagszállításnak szintén nem kedvez a karosszéria kialakítása, egy topcase-zel azonban könnyen orvosolható a probléma: esőruhánk elfér az ülés alatt, többi holminkat pedig a hátsó dobozba pakolhatjuk (legalább nem forrósodnak fel mindentalan, mint minden cucc, amit a nagyrobogók ülőalkalmatossága alá pakolunk). Amúgy akár oldalkoffereket is választhatunk a gyári katalógusból, vagyis valódi túragéppé tehető a motor.
Menetteljesítménye bőségesen elegendő a mindennapokra – beleértve a hétvégéket is -, fogyasztása nagyon barátságos, automatizált duplakuplungos váltója kényelmessé teszi, idomzata pedig megvéd a kerekek által felvert kosztól, ha éppen öltönyben kell elszaladnunk valahova. Összességében tehát azoknak a motorosoknak lesz ajánlható, akik elsősorban motorra vágynak, az “igazi” robogóktól idegenkednek, de mégsem akarnak mindenhova motoros ruhában menni. Ők szeretni fogják a Honda valóban kategóriateremtő, érdekes újdonságát.
Az utolsó oldalon találod a részletes műszaki adatokat. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kár a lánchajtásért,mert nevezzük akárminek ezt mégis csak robogónak veszik.Arra pedig gondozás mentes hajtás kell.
Valóban lehetett volna kardánhajtás ezen a ‘robogón’, de gondolom az árba már nem fért volna bele.
Kíváncsian várom majd az összehasonlító teszteket a konkurenciával.
Vajon a Tmax ellen mennyire lenne esélye (irtátok, hogy sportos ez a Honda)?
A kardán valóban drága (és nehéz is),de egy szíjhajtást megérdemelt volna.Az nem lenne nagyon drága a lánchoz képest.Aki ilyet vesz nem akar láncot fújkálni,pucolászni és állítgatni.
Nem rossz járgány, de azt nem értem, hogy mi indokolja a bő 300 ezres felárat, egy szintén DCT-s, ABS-s 700x-hez, vagy 700s-hez képest?
Ugyanaz a platform. Vagy ilyen magas felárat jelent a nagyobb plexi és a több burkolt elem?
Egyébként az ülése (nem csak szerintem) egyszerűen túl széles, valamint a lábfej sem helyezhető el több módon (mint a többi nagyrobeszon), szóval hosszabb távon nem tűnik túl kényelmesnek 🙁
Nem rossz gép, de 2,5 Millát nem ér meg. 190cm magas embereknek nem ajánlott, én egyszerűen nem fértem el rajta, térdvédővel meg végképp nem. Egy kicsivel jobb csak mint az SH300, de ha az 1,25Misi akkor ez nem ér 2x annyit, 2,5Misit. Szerintem ez itthon egy életképtelen és túlárazott gép. Az NC700S/X duplakuplung+ABS-es már inkább életképes (jobban dönthető, jobb a rugózása és azon egy normáls méretű ember is elfér), bár a NC700S duplakuplung+ABS-el is 2,1 Misi ami egy 48 lovas géphez kicsit sok, amikor a CB600 F Hornet ABS-el 2,2Misi. Szerintem! 🙂