A legendás modell azóta sajnos utód nélkül megszűnt, mégis örökre beírta magát a motorkerékpár-gyártás történelmébe. Az 1982-ben debütált CB-X ugyanis a maga korában igazi csemegének számított soros hathengeres motorjának páratlan járáskultúrájával és erőleadásával. A korai nyolcvanas években az 1’047 köbcentiméteres, 105 lóerős erőforrás gigantikusnak számított, a motor egyszerre volt egy superbike és egy sporttúra gép.
Az évforduló alkalmával néhány szép fotóval emlékezünk meg a legendáról, illetve azzal a jó hírrel, hogy a közelmúltban sikerült egy gyönyörű állapotú példányra bukkanni – ha minden jól megy, rövidesen egy saját menetpróbával is adózhatunk a jubileumnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
… hogy ilyen mellet legyek lefotózva 🙂
Első látásra a 350-es Jawa-mon volt ilyen ülés 😀
Álommotor a javából!
Gyerekkoromban róla álmodoztam. Aztán ifjú koromban is. És a felnőtt éveimben sincs ez másképp és lehet, hogy sosem teljesül be ez az álom…
Kíváncsian várom a cikket, csak légyszí’ az évszámokat egy picit pontosabban járd majd körbe Macko! Ha pedig esetleg szólsz, hogy én is megnézhessem a leendő tesztalanyt élőben, külön le leszek nyűgözve. 🙂
A gép gyönyörű! A nyár elején, a veterántalálkozón (05.26-án) Agárdon láthattunk egy teljesen újszerű példányt! Mintha most gurult volna le a gyártósorról: csupa króm és csillogás… Rendszáma: UOW401 Képeket tudok küldeni… Macko, én is szívesen megnézném!
CBX
CBX