A soros kéthengeres erőforrással hajtott középkategóriás GS-páros, az F650GS és az F800GS a 2013-as modellévre alapos frissítésen esik keresztül. Nem csupán a kisebbik testvér blokkja lesz erősebb, hanem a futóművek és a felszerelés területén is komoly előrelépés történik.
A lökettérfogat továbbra is marad 798 köbcentiméter, a teljesítmény azonban a 650-esnek hívott elődhöz képest négy egységgel, 75 lóerőre nő, míg a forgatónyomaték is gyarapszik két newtonméterrel, immáron 77-re. A Magyarországon nem, de számos már országban a legnépszerűbb BMW modellek között szereplő F700GS (hiszen egy racionális, mindennapi motorkerékpárról van szó) a biztonság terén is komoly előrelépésről számolhat be: a „Biztonság 360 fokban” koncepció jegyében szériában kap ABS-t és elöl immáron két féktárcsa gondoskodik a lassításról.
Mindezen kívül rendelhető lesz hozzá elektronikus futómű-állítás (ESA), valamint menetstabilizáló rendszer (ASC) is. Jelentős újítás még, hogy a markolatok ezeken a modelleken is megszűnnek „BMW-sek” lenni, azaz véget ér a sokak által annyira szidott jellegzetes indexkapcsolók korszaka.
A „nagytestvér” is értelemszerűen megkapja a kisebbik modell felszereléseit: a terepre is alkalmas elektronikus futómű, a széria (de kikapcsolható) blokkolásgátló és a menetstabilizáló egyaránt megjelenik rajta. A teljesítményszint továbbra is 85 lóerő, a legnagyobb forgtónyomaték pedig 83 newtonméter lesz.
Mindkét modell új műszeregységet is kap, amelyről több információ jut a vezetőnek, mint az elődök esetében. Az alacsonyabb pilóták kérésének megfelelően pedig az F800GS ezentúl nem csupán alacsonyított üléssel, hanem gyárilag mélyebbre szerelt futóművel is beszerezhető lesz.
Természetesnek tekinthető, hogy új színekben jelennek meg a frissített modellek, valamint számos apró csinosítás (irányjelzők és egyebek) különböztetik majd meg őket az elődöktől. Egy biztos: továbbra is két nagyon jó motort kínál az ésszerű kétkerekűekre fogékony vásárlóknak a bajor gyár az F700GS és az F800GS személyében.
Cimkék:
Na jó, persze hogy azok, hiszen sok bogarat megölnek menet közben. Na de hogy állunk a babonákkal?
Elolvasom »Olyan szóbeszéd járja a világot, amely szerint a legnagyobb japán motorgyár központi csapattal tér vissza a legnagyobb terepralira, hogy szembeszálljon az egyeduralkodó KTM-mel. Már csak egy évet kell várni?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »