Ami az Explorerrel való elindulás pillanatában tisztává válik, az a motor hihetetlen stabilitása. Már kis sebességnél is olyan, mintha nem 259, hanem 190 kiló lenne. Nagyon mélynek érződik a súlypontja, jó az üléspozíciója – bár utóbbiban hosszú időn keresztül zavart a nagyon mélyre állított kormány, de aztán egy imbuszkulcs segítségével testre szabtam a markolatok pozícióját. Onnantól ülve és már állva is kényelmesen tudtam motorozni a géppel, és a hátam is egyenes lett, így nem fáradt el és fájdult meg. Az ülés magassága is állítható, nekem természetesen a magasabb pozícióban volt kényelmes.
A kezesség a tempó növekedésével is megmarad. Kanyargós szakaszon hihetetlen könnyedséggel borítható ívre, amelyet azután jó és rossz burkolat esetén is hajszál pontosan tart. Nem kell erőlködni a kormánnyal, csupán a gázzal kell óvatosan bánni a kigyorsításnal (ameddig meg nem szokja az ember a potméteres vezérlést). A rugóstagok komfortszintje sem adott okot a kritikára: a 811-es út Etyek és Alcsútdoboz közti szakaszán is komfortosan vitt végig a Felfedező.
Az egyetlen kérdés, hogy terepkörülmények között, vagy éppen aszfalton a határtartományban erőltetve hogyan viselkedik a futómű. A tapasztaltak alapján azt tételezem fel, hogy komoly hiányossága ott sem lehet – de ha mégis, az első telók is állíthatóak, így testre szabható a rugózás jellege. (Ezekre a kérdésekre amúgy a szezon során tervbe vett nagyobb lélegzetű összehasonlító teszt remélem megadja a választ.)
Minden bizonnyal sokan csalódottak lennének, ha nem feszegetném a választ erre a kérdésre. Hiszen a Triumph nem titkolt célja (ahogy mindenki másé is), hogy letaszítsa a trónról a több mint három évtizede ott csücsülő bajor boxermotoros riválist.
Őszinte leszek. Az egyetlen nap és a megtett szűk negyed-ezer kilométer után nem tudok egyértelmű választ adni a kérdésre. Azt érzem most, amit annak idején, két éve a Yamaha Super Teneré első kipróbálásakor: ez a motor NAGYON-NAGYON JÓ! Vannak dolgok, amikben akár jobb is, mint a BMW R1200GS. Például hihetetlenül kiegyensúlyozott erőforrásában – ha valaki meg tudja szokni, hogy a túraendúrója vaj simán jár, mintha a BMW mondjuk beépítené az S1000RR hajtóművét a GS-be. Az egyetlen pont, amiben talán-talán még mindig jobb a BMW, az a futómű. De ezt is csak akkor merem majd hitelt érdemlően leírni, ha sikerül a két motort nagyon alaposan összevetni. Nyilván vannak köztük különbségek pro és kontra egyaránt, azonban ítéletet csak akkor merek felvállalni ebben a kérdésben, ha folyamatosan és sokféle körülmények között cserélgethetem majd a kettőt.
Egyelőre annyi bizonyos, hogy a Triumph nem hibázott a Tiger Explorer megalkotásakor. Telitalálat-gyanús a motor, legfeljebb azt vethetjük a szemére, hogy vitathatatlanul nem béemvé. Hanem egy igazi egyéniséggel rendelkező angol motorkerékpár, amely minden vásárlási szándékkal rendelkező érdeklődő kegyeire teljes joggal tarthat igényt.
Lapozz a műszaki adatokért!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
egy másik motoros oldal cikkéből: “Nem egy aszfaltszaggató, de azért jól húz a C 650 GT. Ha nem cibáljuk a bajszát állítólag 5 literrel is beéri 100 km-en, nekem bőven hét felett fogyasztott…”
Lehet gondolkodni, mi a sok, mi a kevés…
Drága Turó, a stílusodon még lenne mit csiszolni. Eleve, ki sértegetett téged személyesen?
De fenntartom, igenis sok. Vagy legalábbis semmiképp se kevés. Láthatod, a saját kategóriájában is van méltó ellenfele, de azt kell mondjam, le van sz*rva, milyen kategória. Elmondom, mi a kategória, amin belül össze lehet vetni: jármű, van 2 kereke, elmegy A-bó B-be megengedett tempóval, 2 személlyel és csomaggal. A többi csak hab.
De egyébként ehetsz szart is, ha jól esik, nem sajnálom tőled.
Nem hiszem hogy letaszítja a bmw-t a trónról egyetlen okból,éspedig:nállunk a bmw státusz-szimbólum!Mindegy hogy van-e jobb tőle,ha egyszer erre gerjednek a csajok,erre gazdag üzet(?)emberek,ez kell a tehetős apucikisifának…Ez van,el kell fogadni hogy mi így gondolkodunk.
Jól van, annak örülök, hogy 20-25mp között nem csak én asszociáltam a Wartburgra.
Nagyon tetszik!
Azért kíváncsi lennék, mire mondanátok, hogy iszákos. Szerintem az a 4.9-5.9 liter nem éppen az “alig igényel kőolajszármazékot” szint
Azért egy 137 lóerős 1200-es motortól 5-6 liter miért lenne sok?
Biztos ki lehet csikarni belőle pár decivel kevesebbet…de nem mindenki erre gyúr..
Én abszolút nézem, nem lóerőhöz képest, mert az nem érdekel 😀
Keveset eszik mondjuk egy Innova, vagy egy 125-ös CBF. G650GS az a “mondjuk még tűrhető” szint.
Nehogy már ez legyen a kevés.
Ugye nem mondod komolyan, hogy egy 125-ös innovához hasonlítasz egy nagy túraendurót?
Egy kamion esetében is megjegyzed, hogy a Swift kevesebbet eszik?
Amúgy nem kevés, mert pl.a GS is nagyjából ezen a szinten mozog.
Viszont kevés, mert vannak ettöl 25-30%-kal is többet fogyasztó kategóriatársak.
Alvaro: összehasonlítani, csak azonos kategóriájú motorokat szabad.
Ekkora teljesítmény és nyomaték, a kb 350kg tömeggel, bizony fogyaszt is. Ha így vizsgálod, igen, kisfogyasztású.
(nekem, a Vara is ennyit, vagy többet kér)
Ecsém, te olyan H..lye vagy mint Cristofel. Menj barlangba lakni, oda nem kell áram. na meg igyál a dunából, s nem kell neked ivóvíz sem. Úgy kevesebbe kerülsz a társadalomnak… Az ilyenekre mondta nagyanyám, hogy “evvel is csak többen vagyunk a földön” egyél te szart ecsém, azt permetezni sem kell
Csak e miatt mentem ki a kiállításra, annyira impozáns volt a fotókon, hogy még a gésa nyergében is meginogtam. Megláttam szemből, csoda szép. Felültem rá, mint ha alám öntötték volna. Viszont lenéztem a kardánra, és hát… Borzalom. Az a gumi harmónika. Ekkor kezdtem el a részletekere is figyelni és ez nagyban rontotta az összépet. Ezt a fotók nem adják vissza, de biztosan sokaknak szemet szúr. Elöl és félprofilból vitathatatlanul a legszebb túraenduro.
Nem rossz,de ez is sárnehéz mint a yamaha.
A Gs 30kilós súlyelőnye elég tetemes és kiforrottabb is.
A figyelmetleneknek: GS adventure ugyanilyen súlyú. Cikk jó nagyon. Grat. Motor meg kellene. ahogy a GS is 🙂 persze az adveture 🙂
A Gs 229kg,én nem az Adventure-t említettem.
Mindíg jönnek ezzel a Wartburg dologgal ha 3 henger…hát nem tom….annyira azért nem…
Erről a motorról sok jót írtak mások is, a súly meg nem vészes, ezzel nem kell ugratgatni, én tökéletes felhasználója lennék: traktornyom, néhány gödör éptkezési törmelékkel, faággal, sár, földút, murva, salak…erdei út, ösvény…ennyit kapna, erre van..már ha terep….szerintem…
Másra ott a quad meg a cross…
Nem hiszem hogy bárki hamar meg merné fosztani a BMW-t a trónjától, túl régóta ül ott, még akkor se ha már egyértelmű lesz hogy nem a legjobb….mindig lesz kifogás miért nem….
Még tempomat is van rajta?
Akkor itt nem a GS, hanem a Supertenere kötheti fel igazán a nadrágját! 🙂
A túráztatásnál esküszöm, olyan mint egy régi Wartburg. 🙂
Nekem is ez ugrott be, de mondom, csak túl erösen aszociáltam a 3 hengerre. :-))
Vajon élöben is ilyen, vagy csak a technika tréfája?