Természetesen egy Európában sikeres járműnek némiképp el kell térni keleti testvéreitől: ide csak automata erőátvitellel szerelt, klasszikus robogó felel meg. Abból persze kevés az ötvenes lökettérfogat, hiszen azon utast sem lehet szállítani, meg a dinamikája sem minden esetben szavatolja a biztonságos közlekedés lehetőségét. A jellemző 125-300 köbcentis robeszek pedig már árban képeznek olyan kategóriát, amely sokak számára megfizethetetlen.
Mi tehát a megoldás? A Honda marketingesei arra jutottak, hogy valahol a félmillió forintos ár magasságában kell létrehozni egy viszonylag igényes járművet. Ez persze nem könnyű feladat, de valahogy megoldották. Lássuk, hogyan.
Az NSC110 sok szempontból minimalista kialakítású. A menetpróba a Honda Dream jóvoltából mindössze egy háztömb körüli, két kilométeres kis kerülésre volt elegendő – mivel a jármű hivatalos nyílt napjai szeptember 2-3, elsején még rendszáma sem volt. A motor ereje első benyomásra elegendőnek tűnt, csakúgy, mint a fékek hatékonysága. A motor kényelme úgyszintén, főleg az tetszett, hogy a térdemet alig kellett oldalra fordítani, hogy ütközőig tekerhessem a kormányt. A manőverezhetőség a csupán 1845 milliméteres hossznak és az 1255-ös tengelytávnak, no meg a nagy kormányzási szögnek hála valóban remek – ennél jobban egy ötvenessel sem lehet bújkálni a kocsik között, az fix! (Összevetve a Vision elődjének tekinthető Leaddel: azon vastagabb, kényelmesebb az ülés, de a kormányt gyakorlatilag nem tudom elfordítani a térdeimtől.)
Természetesen a rövidke menetpróbából sok tapasztalat nem vonható le, az első benyomások azonban egészen pozitívnak tűnnek a kis városi futkosót illetően. Hogy a semmilyen paraméterében nem állítható egyetlen hátsó rugóstag mire lesz elegendő, illetve hogy tényleg rossz úton milyen menetkomfortot produkál a Vision, no meg hogy mennyi a takarékosnak ígért fogyasztás (1,9 liter/100 kilométer), majd kiderülnek a valódi vallatás során.
Addig is: szeptember 2-án és 3-án az ország Honda szalonjaiban Vision nyílt napokat tartanak, vagyis akit érdekel a mindössze 553.000.- forintért vadonat újan hazatolható NSC110 robogó, az bátran keresse fel valamelyik márkakereskedést!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kiváncsi leszek arra a 2 literre…
Amúgy annak mi értelme hogy 110ccm és nem 125?
Nem egy 125/4t gép eljárogat 2lityivel lájtos használattal.
Ez a robesz ennyiért nem rossz,de ha én keresnék ebben a katergóriában robeszt,inkább hozzátennék egy picit és a PCX-et venném meg.
Az én YBR-125-ösöm is két liter alatt fogyasztott. Szerintem akkor már inkább az, bár jelenleg az drágább.
Helmets!
Nem venném rá be a ciánkálit, de valszeg ez a thai jogsikategóriából jön. Ott van egy 110-es határ (a Hondának meg egy ázsiai piacra termelő gyára ott…).
250-es Ibrahimnál nincs szebb, jobb városi motor. 😉
a thaioknal egyből ülhetsz nagymocira a jogsival és valóban ott gyártják a 110 változatát a hondának, de például van 135cc s yamaha is !!
Hali!
Nekem is ilyenem van, s tényleg, ha 70-75 km/h-s sebességet nem lépem túl országúton, 2 liter alatt ki lehet hozni a fogyasztását!
Nem rossz kis robogó, szerintem többet ér mint a Yamaha D’elight!
Kár hogy kínában gyártják!