A Ducatival ellentétben a Honda nem csinált különösebb médiaeseményt új versenymotorjának első teszteléséből. Nem sokkal az olaszok után az aranyszárnyasok is pályára vitték jövő évi gépüket, Kousuke Akiyoshi és Tady Okada gyári tesztelők Suzukában köröztek az egyelőre fényezés nélküli motorral. Az új szabályok egyértelműek, a 21 literes üzemanyagtartály nyújtotta lehetőségeket mindenki ki fogja használni, azonban az erőforrással más a helyzet. A szabályok szerint a furat maximum 81 milliméter, a lökettérfogat pedig 1000 köbcentiméter lehet. A kulcsszó a maximum, hiszen már korábban szárnyra kapott a hír, miszerint nem biztos, hogy valóban literes motorokkal fognak versenyezni jövőre az élmenők.
Egy belsőégésű erőforrás teljesítményét sok részlet határozza meg, ezekből csupán három (a felhasznált anyagokkal együtt négy) paramétert korlátozott a FIM és a Dorna. Bár nyilvánvalónak tűnik, hogy egy versenymotor teljesítményét növeljék, azonban a 800-as éra rácáfolt a több lóerő, jobb köridő hipotézisre. A könnyebben, jobban irányítható gépekkel a versenyzők nagyobb kanyarsebességet, jobb köridőt tudtak, tudnak elérni, mint a 990-es motorokkal. Persze az elektronika sokat fejlődött az elmúlt néhány évben, de ezen a ponton jelentősen nem korlátozták a fejlesztőmérnököket. A 81-es furat alapján végzett számítások, illetve a fentiek figyelembe vételével a szakértők 900 köbcentiméteres erőforrások megjelenését prognosztizálják.
A fenti képből egyelőre sok minden nem derül ki a jelen állás szerint még el sem nevezett Hondáról, de remélhetőleg a mugellói verseny után a tesztelésen a Yamaha M1-gyel egyetemben ez a gép is nagyobb publicitást kap.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »