Gőzmozdony két keréken

Teszt: Kawasaki GTR1400
2010. augusztus 26., csütörtök - Macko

Amikor egy márka zászlóshajójára ülhet az ember, az mindig felemelő élmény. A GTR1400-ban pedig minden benne van, amit a Kawasaki a motorépítésről tud.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

toncsi64 -

Nagy kedvencem a gép és már megjelenése óta próbálok a közelébe jutni egy próba erejéig, de ezen törekvésemet eddig nem koronázta sike   Mindenesetre most még jobban izgat a dolog, mert alkatilag erősen hajazok Mackora  és ha Ő kényelmesnek találta valószínüleg nekem sem lesz gondom a méretemmel.

Jelzem a turbolencia orvosolható :

http://www.laminarlip.com/concours.php

A Stromon is ezt használom és bevált


eko -

Az esős időre való tekintettel majd hozzá számolunk olyan 15%-ot.


Macko -

A fogyasztásra azért nem tértem ki a tesztben, mert igazán reális méréseket a körülmények miatt nem tudtam végezni. Normális használat esetén jellemzően 5.5-6.5 liter közötti értékeket mutatott az átlagot jelző műszer. Rendesen meghajtva azonban nem volt a masina.


versysfun -

Már vártam ezt a tesztet.

Az M3 kivezető mellet nemrég nyílt Kawasaki kereskedésben volt alkalom tesztre, többek között a GTR1400-al is. Sajnos menni nem volt lehetőségem,  akik mentek vele dícsérték a dinamikáját, a motor egészét.. Többeknek valóban a szélzajjal volt bajuk.Pedig elvileg a 2010-es modellnek még jobb lett a szélterelési tulajdonsága.De a turbulencia más tészta. Ez a nagytesó a szívem csücske a kawák közt, szívesen tartanék egy ilyet a garázsomban  másik öt motor mellett. Hosszú túrákra biztosan kitűnő választás.

A hangos kardánhajtáson az értendő, hogy egy hasonló meghajtású motorhoz képest feltűnően hangos, vagy ez a kardán hajtásnak egy megszokott velejárója?  A lánchajtás sem tartozik a túl halk meghajtási formák közé. Nem beszélve arról, hogy mióta automata lánkenőt használok még hangosabb. Ez gondolom abból adódik, hogy a láncsprayk jellemző tulajdonsága, hogy hallkabb lesz a hajtás a “zsírszerű” adalékanyagtól,(retkesebb is) míg a folyton csepegő olajtól lucskos lesz a lánc. :o)


Macko -

A GTR kardánja a többi kardánhajtáshoz képest volt hangos. Persze ez megint egy olyan dolog, ami tulajdonoskét, amikor rajta éled a mindennapjaidat, nem zavaró. Például a saját GSA-m kardánja sem egy matyóhímzés akusztikailag így 96 ezer kilométer tájékán…


kilajsanyi -

hali

 

neked kicsi ez a motor 🙂


mjanesz -

A teszted összeségében korrekt, de azért tényekkel és gondolatommal kiegészíteném! A forgókapcsoló végállásban kihúzható és vele müködik; tanksapka, böröndök, ülés alatti rekesz zárjai. Turbolencia nagy probléma, nemcsak ennél a motornál, hanem a robogótól az 1800-as Gold-Wing-ig.Véleményem szerint te valójában túlméretes vagy a motorhoz (fénykép alapján 190 cm fölé tippellek). Én is küzdöttem a problémával, bár én “csak” 180 cm vagyok, az alacsonyabb, zselés üléssel és az opciós gyári szélvédővel (a régiből csináltam rá kis spoylert) és a másik, hogy ez a bukó, amiben a tesztet végezted, az abszolút nem ehhez a kategóriához való, ezért a füldugós ajánlatodat nem is nagyon értem.(Ennél már csak egy munkavédelmi sisak lenne hangosabb). A gardán hangosságán nem tudom mit értesz, akkor te még biztos nem hallottad az 1300-as Pan-Európa és az általad használt BMW hajtómű hangjait. Eddig mindenki, aki hallgatta, illetve próbálta a motoromat, a csöndességétől volt elájulva. A fogyasztása tavaly az erdélyi túrán 5,3 l volt két személlyel három bőrönddel. Idén ugyanilyen felszereléssel Korfut 5,5 l-rel teljesítette, hazafelé végig autópályán, 130 -180 közötti sebesség mellett. Egyébként én három éve ültem át erre a masinára egy bokorugró Caponordról 61 ezer km után. Én rengeteget motoroztam esőben, de különösebben nem éreztem hiányát a kipörgésgátlónak, ez volt Magyarországon az első forgalomba helyezett GTR 2007-ben.

 

 


Előző bejegyzés

Lime party a Ringen

2010. augusztus 25., szerda
Program

Következő bejegyzés

Hihetelen: a Ducati kiszáll!

2010. augusztus 28., szombat
Versenysport

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák, 31. rész: Ideális kanyarív újratöltve

2020. szeptember 11., péntek

Sorozatunk 30. részében az ideális jobbos kanyarív tekintetében nem voltunk kellően körültekintőek. Így most pótoljuk az akkori hiányosságot.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Van új a nap alatt: állítható bélések a Nolan bukósisakokban

2020. szeptember 09., szerda

A fejformádhoz, vagy éppen a motorod stílusához igazítható bukósisak-bélés? Csak addig tűnik hülyeségnek, amíg meg nem ismered a Nolan újítását.

Elolvasom »
Technika

Egy remek motoros program: jön a motoRun MINI túraverseny

2020. szeptember 02., szerda

Belföldön lesz, és a közúti száguldozáson kívül minden benne van, amitől a motorozás izgalmas. Ha szeptember, akkor motoRun MINI!

Elolvasom »
Programajánló

Téltől a nyárig: Rebelhorn Patrol motoros ruha tartósteszt

2020. augusztus 28., péntek

A Rebelhorn márka hazánkban ma még nem túl ismert. Túrázóknak szánt csúcsmodelljük, a Patrol motoros ruha pedig igen figyelemre méltó cucc!

Elolvasom »
Tartósteszt