Bár a kormányzati oldalakon természetesen több napos a lemaradás, hiába a sok milliárdos fejlesztés, az MTI hírei szerint elfogadta a kormány november 25-én a kresz módosításait. Amint kikerül a hivatalos verzió is, a cikket frissítjük!
Minket leginkább a kétkerekűekre vonatkozó szabályok érdekelnek, a kerékpárosok behajthatnak az egyirányú utcába szemből, ahol ezt a tábla engedi, mivel elég keskenyek, hogy elférjenek az autó mellett (a motorok ezen a szűrőn nem mentek át…). A kétkerekűek minden fajtája előre gurulhat a piros lámpánál, amennyiben elegendő hely áll rendelkezésükre – ráadásul januártól nem csak lehet, hanem szabad is. Számunkra azonban sokkal fontosabb, hogy onnantól legálisan használhatjuk a buszsávot, a kedvező európai tapasztalatok és a sajtó folyamatos lobbija végre meghozta a várt eredményt. A motorkerékpárok menetdinamikai sajátosságaiknál fogva nem akadályozzák a buszforgalmat, ellenben a buszsáv használata számunkra extra biztonságot jelent. Itt ugyanis nem keveredünk az autósokkal, így mindkét fél számára előnyös döntés született. Ne éljünk vissza vele. A kerékpárosoknak ez lehetőség továbbra sem adott, mivel alacsony tempójukkal akadályt jelentenek a gyorsabb buszok számára. Gyakorló kerékpárosként ezt alá tudom támasztani, nincs is félelmetesebb a magas padka és a busz közötti 40cm-en egyensúlyozni a gödrök között, akár 30km/h fölött.
Az új lehetőségek új felelősséget és veszélyt is jelentenek. A buszsáv legális használata mindannyiunknak előnyös érthető okokból, ne éljünk vissza lehetőséggel. A veszélyeket pedig sokan ismerjük, akik eddig is igénybe vettük a védett területet, ahol lehet. Az autósok jellemzően nem néznek jobbra sávváltáskor, és biztosan kell jó néhány hónap, amíg nem csak öngyilkosjelölteknek néznek minket a külső sávban. Néhány, magát szabályosnak vélő sofőr csak az utolsó pillanatban fékez és rántja el a kormányt, ha jobbra akar fordulni, keresztezve a buszsávot, rájuk különösen kell figyelni. Az Ikaruszok ontják az olajat magukból, a buszsáv esőben sokkal csúszósabb lehet, mint az úttest többi része, valamint a nagyobb terhelés miatt a gödrök, nyomvájúk is gyakoribbak. A Rákóczi úton jelenleg is két olyan gödör van a nyomvájúban, ami képes elnyelni egy robogó kerekét.
Mindenesetre izgatottan várjuk a hivatalos híreket is, amikből kiderülhetnek az olyan fontos részletek, hogy a BUSZ jelzésre motorral is el lehet-e indulni, vagy meg kell várni a zöldet (valószínűleg igen, különben feltartanánk a buszokat, de én már régen vizsgáztam kresz-ből)?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Na végre valami jó hír is, csak igaz legyen. Jó, hogy felhívtátok a figyelmet a jobbra kanyarodó autókra. Tényleg elég bambák. Egy klubtársamat így csapták el a vadiújan felújított motorjával. De ha valaki jobbra akar kanyarodni, akkor arra az időre már ráhajthat a buszsávra. És el lehet indulni a ‘busz’ jelzésre, akkor is, ha nincs busz mögöttünk. Az a buszsávnak szól. És a taxisok is elindulnak, amikor az jelez.
na végre! Erről beszéltünk nyuszó-muszó!
Ha jól értem akkor ez a smkp -ra nem vonatkozik
Figyelnünk kell egymásra, mindegy, hogy kettö vagy több kerekünk van!
Széles Utat!
Halleluja!
Köszönjük Emese! Valóban hasznos módosítás.Ennek örülök!
Tudom sok kivetnivaló lesz azon amit írok, de a hungária körúton reggel ha tépek melóba, szinte nincs biztonságosabb a villamos sínnél.(Itt megjegyzem buszsáv az nincs, de ez érthető).Szóval tudom ehhez sosem fognak nyúlni, de amikor nem akadályoztatod a villamost akkor nagyon jól lehet haladni a sínek közt illetve kocsival tutira nem találkozol.De azért említésre méltó a csúszós sín vizes, de akár száraz időben is.Ez a fő veszély.Ugye mint tudjuk a kreszben párhuzamos közlekdésnél igen is van olyan szitu amikor a villlamos sínek közt haladunk.Tehát ennyi erővel ez is meggpondolandó lenne kétkerekűek számára, hogy olyan helyen moint a Hungária is, ahol nincs busz sáv és van villamos sáv, ott lehessen közlekedni.Természetesen megfelelő körültekintéssel villamost nem zavarva bla-bla.És még talán mindig kevesebb rizikó van benne mint pl: a piros lámpánál előre araszolni kocsik közt aztán hirtelen magát meggondoló autóstól fosni aki éppen imdex nélkül űgy dönt, hogy kijjeb dugja az orrát a kocsinak mert ő sávot vált.Vagy netán rosszabb.De ezzel már mindannyian találkoztunk azt hiszem.
Szóval a változásnak örülök nagyon, ezt csak úgy leírtam hátha valakinek van hasonló tapasztalata.Ha baromságot írtam nyugodtan üssetek meg.
Végre végre végre!
Nem kell fél szemmel a rendőröket lesve közlekedni a buszsávban!
végre tényleg nem kell figyelni a tükröt hogy vilog e valami mögöttem
de persze ésszel mostmár elörre lehet hasítani
vííííííííííííííííííííííííííííííííí
Köhömmm….. Én is nyomtam a Hungárián a sineken. Legelőször még jogsi nélkül… Tudom, ez nem szép, de most már mindegy.
Éccaka a legjobb motorozni. Nincs forgalom. Arena Plaza-Pomáz 17 perc… (És ebben benne volt a beöltözés a Plaza-nál, meg a motor betolása a garázsba otthon.) De ilyet többé nem csinálok, mert nem akarok 300.000-es csekket. 30.000-est sem. Meg semmilyet sem.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 9.§.(6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa „BUSZ” feliratú fehér fényjelzést ad – a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedőknek tovább szabad haladni.
Vagyis akkor is, ha nincs mögötte busz.
A Hungárián a villamos zárt pályán halad, tehát itt más jármüvel tilos közlekedni.
En par evvel ezelott Parizsban azon lepodtem meg, h a motorosok egy savon belul megelozhetik az autosokat. Nagyon ijeszto volt, de allitolag szabalyosan tehettek ezt, ha jol emlekszem talan csak a belso savban (mert ugye az elozes jobbrol tortent).
Nitrobi! Ez nem talált! “A kétkerekűek minden fajtája előre gurulhat a piros lámpánál, amennyiben elegendő hely áll rendelkezésükre.” Ebbe nekem nagyonis beletartozik a smkp.
Éljen, éljen!!!