Motorral túrázni fantasztikus és embert próbáló dolog. Különösen igaz ez akkor, ha a célállomás Afrika. Cikkünk főszereplői pontosan erre szánták el magukat, és ha minden jól megy, az út közben hírt adnak magukról, így kalandjaikról folyamatosan be tudunk számolni.
Sulyok István Siófokon él, de nagyon szereti megismerni a Föld Kárpát-medencén kívül eső részeit is. Mivel motoros ember, természetesen ezt leginkább kedvenc kétkerekűje nyergében teszi.
Első nagyon komoly útjára 2006-ban került sor.
Társoldalunkon, a www.motorozz.hu-n ismerkedett meg a nagykőrösi Szűcs Attilával, és mindjárt első közös út gyanánt kiruccantak Jordániába. Ennek a kalandnak a fantasztikus képei megtekinthetők Tóth Ákos weboldalán. A tízezer kilométeres út nagyon jól sikerült, így már akkor tudták, hogy fognak ők még közösen világot látni. (István ígérete szerint erről a kalandról is olvashatnak még oldalunk kedves látogatói a jövőben.)
Sulyok István és Szűcs Attila 2006-ban a Közel-Keleten
Egy afrikai felfedezés bontakozott ki, így mindketten ellátogattak a hechlingeni BMW endúróiskolába, hogy a nagy túramotorok terepen való kezelése jobban menjen. Közben kiegészültek Szörényi Zoltánnal (szintén internetes ismeretség, hiszen Zoli történetesen Tahitótfaluból indult a nagy útra), így hármasban tervezték meg az utat és készültek a kalandra.
Mivel a navigációs rendszerek az afrikai kontinensen csak mérsékelten életképesek, István egy különleges módszerrel tervezte az útvonalat. Digitalizált francia katonai térképeket „keresztezett” a Garmin navigációs rendszerével, így reméli, hogy a korábban megálmodott nyomvonalon tudnak végigmotorozni. Ígérete szerint ezt az útvonaltervezési eljárást be is fogja mutatni a onroad.hu hasábjain.
A nagy út tegnap, 2007. szeptember 26-án kezdetét vette.
Indul a nagy kaland, mindhárman már a GPS-eikre összpontosítanak
A három végletekig felmálházott motor Siófokról indult a Spanyolországi Almeira kikötőjébe. Onnan komppal kelnek át Marokkóba, hogy a képen látható tervezett utat járják majd be. Cél a mauritán határ elérése, és leginkább annak feltérképezése, hogy kísérőautó nélkül miként boldogulnak a nehéz afrikai körülmények között.
István igazi terve ugyanis a Bamakóba történő eljutás teljesen önerőből, külső segítség nélkül. Ez azonban már a jövő zenéje, hiszen csak 2008-as terv.
Először a mostani nagyon nehéz utat kell közös erővel végigcsinálniuk, várható hazaérkezésük október 20-a körül lesz. Ha minden rendben megy, az út közben eljuttatott élményeiket közzé tesszük, itt az onroad.hu-n.
Legfrissebb, szeptember 27-én este érkezett információnk szerint némi elektronikai probléma miatti csúszás után (Attila motorja kicsit megsínylette az előző éjjeli rettenetes esőt és picit beázott) elérték Monacót. A hiba remélhetőleg nem fog megismétlődni, Afrikában nem várnak komoly csapadékot…
Indulás 09.28.
Rövidhír 10.03.
Helyzetjelentés 10.08.
Rövidhír 10.11.