Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

Új motor teszt
2018. január 04., csütörtök - Dottore

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Hirdetés

A hang pedig, ami a gyári kipuból árad: üresben síri csend, sebességben azonban nyit a szelep – és a pokol kapuit újra meg újra én magam nyitom meg a hatalom gyűrűjével, ami nem más mint az RSV4! Bődületes orgánumban ordít fel a V4: olyan ostorcsapásokat lehet csattintani a gázkar optimális fordulaton történő cibálásával, hogy azt a Hortobágyon is megirigyelnék.

Mindezt egy teljesen gyári hurkatöltővel, ami ugyan még nem az új keletű japán borzalom, de azért nem is egy Akra carbon. El sem merem képzelni, milyen lehet mindez valami komoly rendszerrel! Kész szerencse, hogy Brnoban és Misanoban is komoly Aprilia bolyok vannak, ahol ízlelgethettem a különböző kipufogó gyártók hangeffektjeit. Könnyű lenne megszokni, és imádnám!

A fránya részletek

A lassításról a Brembo monoblock fékek hihetetlen pontossággal és anyai lágysággal egyetlen ujj érintésre borítanak előre. Igazi vérbeli sportparipa ez: érzem, ezzel új személyes rekordokat dönthetnék a pályán! De olyan időket, amelyeket semmilyen más motorral sem! Mindezt olyan kényelemmel és biztonságban, hogy alig várom a felkérést: gyere, próbáld ki pályán is! Ahol aztán végre hasznát venném a megszámlálhatatlan beállításnak, amit a teljesen színes műszerfalon egy mikro kapcsoló segedelmével kedvemre konfigurálhatok. Már-már alapfelszereltség a manapság újonnan kikerülő sportgépeken az állítható kipörgésgátló, az ABS, az egykerekezés-gátló, a rajt-elektronika, ésatöbbi. Itt valóban minden fellelhető!

Telefonos alkalmazás segítségével visszanézhető és tárolható. Gyorsulást, lassulást, dőlésszöget – gyakorlatilag mindent mér és tárol nekünk, amire csak a pályán szükség lehet. Kész mérnöki csapatot kap az ember a motorral együtt! Mindez pedig csak azért, hogy a lehető legnagyobb élményfaktort nyújthassa a kifizetett 5’999’900.- forintos összegért! Egy pályanap szünetében órákig lehet elemezni, hogy az adott etapon belül mit is kellene másként csinálni a további másodpercek (vagy csak tizedek) faragásához. A kérdésre pedig, hogy ha rendelkezésre állna ez az összeg, mit vennék, ma már gondolkodás nélkül vágom rá: Aprilia RSV4 RF!

 

A harmadik oldalon találod a motor részletes műszaki adatait. Lapozz!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , ,

Előző bejegyzés

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap
Használt motor teszt

Következő bejegyzés

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda
Made in India

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés