Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

Új motor teszt
2018. január 04., csütörtök - Dottore

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Hirdetés

Kemény csattanással rakom az egyest és megkezdődik az utazás. 4’500-as fordulaton egyesben pötyögök ki Dunakesziről ötvennel – gyönyörködöm a színes kijelzős, reggel még fehér alapon fekete számlapos műszerfalban, ami amúgy este átvált fekete alapon fehérbe. Tudom, hogy ez is csak száz forintos elektronikai megoldás – nekem mégis olyan, mintha a Csillagok Háborúját vetítenék fullHD-ben az arcom elé.

Orgia a fülnek (is)

Induláskor még nagyképűen a szervizvezető arcába vágom, hogy azért egy Akra dobot rádobhattak volna – mire ő kaján mosollyal csak annyit mondott: “Arra nem lesz szükség!” Ekkor még nem tudtam, hogy az üresben pörgetett fűnyíró motorhang sebességbe váltva metamorfózison esik át! Elhagyva Dunakeszi határát és a lagymatag sebességhatárt hirtelen elérem az 5’500-at. És aztán… megnyílnak az Pokol Kapui! S hatalmas fenevadak ordítva rontanak minden élő autósra, ki utamba áll!

Gyakorlatilag autóról autóra haladok! Sebességváltásról szó sem esik – minek, hisz a 13’000-es határ messze még! A pokolból áradó démonok üvöltése totális orgiát vezényel végig a tarkómon. A jó öreg V2-höz szokva tízezernél már a gyorsváltó segedelmével szúrom a másodikat – és csak egy dolog jut eszembe. Édesanyám vajon elmormolt egy imát ma reggel ártatlan lelkemért?

Rövidre is írhatnám ezen sorokat, valahogy így: ez egy orbitális erejű űrhajó (hiszen kész leszállópálya világítása jelzi, hogy hamarosan váltani kell!), ami gyakorlatilag mindent maga mögé utasít tökéletességével, ami keréken gurul. De inkább megpróbálom kifejteni és átadni az érzést – mert az a lényeg!

 

Amennyiben kíváncsi vagy, miket is éltem még meg az Aprilia RSV4 RF nyergében – és a hangját is hallani akarod -, akkor lapozz!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , ,

Előző bejegyzés

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap
Használt motor teszt

Következő bejegyzés

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda
Made in India

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés