Az elektromos meghajtás témakörében elég szabad a formatervezők keze, hiszen műszakilag az akkumulátor és az elektromotor sokkal kötetlenebbül helyezhető el egy kétkerekű jármű fedélzetén, mint egy belsőégésű hajtáslánc az összes – sokkal bonyolultabb – alegységével. Így munkájuk gyümölcse, az e-Raw valóságos ipari műalkotás lett.
A francia formatervezők egyfajta cafe-racer formát álmodtak meg működő háromdimenziós makettjükbe. A különlegességét talán a bátor anyaghasználat adja: fémet, műanyagot és – a motorkerékpár-építésben szokatlan módon – fát is igénybe vettek az e-Raw építése során.
Az ülés – amelynek első fele valamiféle tank-formát igyekszik imitálni – ugyanis nem kevesebb mint nyolcvan rétegnyi falemezből készült. Így puhának ugyan biztosan nem puha, ugyanakkor valószínűleg kellően rugalmas. Egyfajta lengéscsillapító szerepet tehát nyilván képes betölteni. Az pedig vitathatatlan, hogy nagyon különlegesen néz ki!
A motorról műszaki adatokat – mint motorerő, menetteljesítmények és főleg hatótáv – nem tudunk, annyi a mellékelt videóból azonban kiderül (az előállítás valamennyi, teljesen manuális lépésének megismerésén kívül), hogy nem statikus makettről, hanem mozgásképes járműről van szó. Hogy sorozatgyártásba kerül-e valaha az e-Raw, azt nem tudhatjuk. De drukkoljunk, mert garantáltan feldobná az utcaképet, az biztos!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »