A BMW elektromos motorkerékpár-gyártása is hosszú utat tett meg az első beetetési- és piacfelmérési lépésektől napjainkig, amikor is komoly piaci sikereket könyvelhetnek el az elkészült zéró emissziós robogójukkal. Immáron négy éve, hogy először megmutatták a nagyközönségnek az első koncepciójárművüket, a ‘Concept e’ nevű, meglehetősen merész formatervű kétkerekűt. Azután a tavalyi modellévre megérkezett a végleges elektromos robogó, a C-Evolution – amelynek minden izgalmas technikai részletét bemutattuk.
A rendkívül fejlett energia-rendszerrel ellátott bajor robogó dinamikus menettulajdonságainak és reális, életszerű hatótávolságának köszönhetően az igen magas ára ellenére is kiemelkedő értékesítési adatokat produkál számos nyugat-európai országban. Hazánkban sajnos nem forgalmazzák (németországi alapára átszámítva is több mint 4,5 millió forint lenne), azonban a megfelelőnek ítélt gazdasági helyzetben levő államokban a bajorok várakozását felülmúlóan viszik. Franciaországban például több C-Evolution villanyrobogót rendeltek, mint az oda tervezett gyártási kapacitás.
A jármű összes technikai érdekességét megírtuk a bemutató cikkünkben, így ezekre nem térek újra ki. Ami érdekesebb, hogy a közelmúltban a Reuters fotósát, Fabrizio Benscht beengedték a berlini gyárba, ahol készíthetett egy kupac izgalmas képet a C-Evolution gyártási folyamatáról. Ezeken nagyon jól megfigyelhetjük, hogyan építik fel valamennyi részegységet a gigantikus akkumulátor-csomag köré. Minden: az első futómű és a villanymotort is tartalmazó hátsó hajtás egy az egyben a hatalmas ládára van csavarozva.
Bizonyos értelemben a C-Evolution a legegyszerűbb felépítésű járművek egyike. A nagy titok a kiindulási alapnak tekinthető “láda” belsejében van, hiszen ott nem csupán az akksik, hanem a teljes elektronika is helyet kapott. Nem is marad most kép a galériában, bekerül valamennyi ide a szöveg végére!
Akit az állóképek nem elégítettek ki, az se izguljon: az alábbi videón sokkal részletesebben végigélvezhetitek, hogyan jön létre a semmiből egy nullemissziós robogó. Íme:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »