Két évvel ezelőtt a legnagyobb haszonnal kecsegtető szegmensbe dobott be a Honda egy nagyszerű robogót. Ez a részleg nem más, mint a nyolcadliteresek és hasonló köbcentivel rendelkező társaik piaca. Ez a gép – a PCX125 – azóta is vezeti az eladási listákat Európa-szerte. Kiváló ár-érték arányának köszönhetően mind a mai napig jól fogy – a gyáróriás viszont úgy gondolta jónak, ha egy kicsit felfrissíti a modellt.
Alaposan átdolgozták az amúgy sikeres formatervű típust – új vonalvezetésű idomokat, LED-es világítótestet, 12 voltos szivargyújtó aljzatot kapott a kis Honda. A módosítások által még elegánsabb, stílusosabb lett a robogó, jobban illeszkedik a fiatalos megjelenéshez. Az egyik legtakarékosabb ingázónak számított már megjelenésekor is – a start-stop rendszer nélkül is kimagaslóan jó eredmény az egy liter üzemanyaggal megtehető közel ötven kilométer. Az üzemanyagtankot nyolc literre növelték, így akár 375 kilométert is gurulhatunk egy tankolással. A 150 köbcentis PCX is elmegy 350 kilométert – ha a motor üzemi hőmérsékleten van már, akkor a start-stop rendszernek hála még kevesebb benzinnel is beéri mindkét változat. Ezt az alacsony gördülési ellenállású gumikkal és a tovább csökkentett belső súrlódású blokkal érték el.
A hétköznapi használhatóságot is tovább növelték – a homlokidomba nagyobb tárolót integráltak, így akár egy palack ásványvíz is elfér ott. Az ülés alatt is teljes értékű raktér fogad, egy normál bukósisakot könnyedén elnyel. Yamaguchi-san, a PCX fejlesztő mérnöke a következőket mondta a friss változatról: “Sok motoron dolgoztam már – beleértve a Transalpot, a Varaderot és az FMX-et – de ez volt az első robogóm, így igazi kihívás volt. A munka nem volt gondtalan, mert a PCX egy olyan népszerű modell, amelyet a szellemiségét megtartva tovább javítani egy igazi kihívás volt. De keményen dolgoztunk és büszke vagyok a mi új PCX-ünkre; praktikus részletekkel fejlesztettük és tovább javult a fogyasztás is, pénzt takarítva meg az európai városi ingázóknak.”
A könnyű és tartós motorblokk kellő dinamikát biztosít a hétköznapi ingázáshoz – a lámpától elrajtolva az első ötven méterhez mindössze öt másodperc szükséges, a kétméteres fordulókör is lehetővé teszi a közlekedési dugókon való egyszerű áthatolást. A fejlesztések tekintetében borítékolható a modell további sikere a nagyvárosokban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »