A típusnév ismét egy rövidítésből származó betűszó: Comfort, Technology, eXperience – vagyis kényelem, műszaki tartalom és élmény szempontjából is kiemelkedőnek tartják a CTX párost. Lássuk, mit is tudnak ezek a motorok!
Az erőforrás teljesen megegyezik az NC700X-ben megismert soros kéthengeres blokkal. Két modellváltozattal jelenik meg (másképp nehezen lehetne családnak hívni): a CTX700N a meztelen, míg a “sima” CTX700 a túrás kivitelt jelzi. Természetesen – ha már egyszer a technológia adott – a csupasz modell duplakuplungos erőátvitellel is elérhető, ekkor CTX700ND névre hallgat. A betűjelzés nélküli túrás gép egyelőre csak hat sebességes hagyományos váltóval érkezik (bár ezt az információt én kétkedéssel fogadom, hiszen nem tűnik logikus lépésnek).
A hivatalos gyári megfogalmazás szerint “kategória-első kényelemre, könnyű vezethetőségre és sokoldalúságra” fejlesztették, illetve a “motoros köré építették” a vasat, így az ülésmagasság viszonylag csekély: 720 milliméter. Az első teleszkópok 41 milliméter átmérőjűek és 107 milliméteres úton mozognak, míg a központi hátsó rugóstag mozgástere 110 milliméter. Az első, 320 milliméteres féktárcsát egy kétdugattyús nyereg préseli, míg a hátsó 240-est egy. A gumiméretek szintén ésszerűek: elöl 120/70-17, míg hátul 160/60-17 jellemzik a CTX modelleket.
A gépeket 2014-es modellévű motorkérékpárokként mutatták be az Egyesült Államokban, forgalmazásuk 2013 tavaszán indul. Európai bemutatóról nem jelent még meg hír, de kicsi rá az esély, hogy az Öreg Kontinenst kihagynák a szórásból. Így egyelőre csupán az amerikai árakból tudunk számolni (ami egyáltalán nem mérvadó): 6’999.- és 7’999.- dolláros árcédulákkal jelennek meg a CTX-ek, ami közvetlenül átszámolva 1’525’000.- és 1’750’000.- forintnak felel meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »