Amerika a lehetőségek hazája, tartja a mondás. A 2008. végén kezdődő hitelválság, a motorozást, az amerikai (egyesült államokbeli…) motorpiacot jelenleg is sújtó utóhatások azonban kifejezetten nehézzé teszik egy új gyártó számára a piaci megjelenést. Bár az is lehet, hogy a hagyományos tradíciókra pont most a legkönnyebb fittyet hányni.
Akárhogy is, úgy néz ki finisébe érkezett az első Motus megépítése, a prototípust ünnepélyes keretek között mutatták be a hétvégén az erőforrást szállító Pratt&Miller detroiti telephelyén. A Motus marketingjében fontos szerephez jut az autósportban tapasztalatot és elismertséget szerző céggel történő együttműködés. A KMV-e jelzésű V4-es aggregátot ugyanakkor kissé tudathasadásosra tervezték. A hagyományos, tolórudas kialakítású szelepvezérlés messze nem a technika csúcsa, azonban a tradíciók uralta motorpiacon talán jó pontot jelenthet a redneckek meggyőzésében ez a megoldás. A technika iránt vonzódó geekeknek ugyanakkor a kétkerekű gépjárműveken először alkalmazott közvetlen befecskendezés lehet érdekes. A nagy hengerűrtartalom és a hegynyi nyomaték azonban kétség kívül a nagy vízen túlról származó gépek tipikus példányává teszi az új masinát.
Az eredeti terveknek megfelelően két változat fog készülni: az alap MST-01 felfüggesztését Marzocchi alkatrészekkel és Hayes fékekkel építik, míg az extra MST-R Öhlins futómű-elemekkel és Brembo fékekkel, no meg persze rengeteg karbon alkatrész felhasználásával készül. A kerekek a kategóriában szokásos 17 hüvelykes alkatrészek, az olasz Marchesini alkatrészekre az alabamai Birmighamben, a Motus gyárában a Michelin kurrens sporttúra gumiját szerelik az amerikaiak. A motor méretei (tengelytáv: 1473 mm, hossz: 2130 mm, ülésmagasság: 787 mm, villaszög: 26°, utánfutás: 108 mm), tömege (227 kilogramm) és 22,7 literes üzemanyagtartálya is egy sportos túragépet idéznek. Az fogyasztói árat egyelőre még nem közölték, de az amerikai motoros média becslése szerint az nagyságrendileg a 6 millió forintnak megfelelő összeg alatt marad az alapváltozat esetében (30’000 dollár). Ez pedig már egy komolyabb Harley-Davidson árszintjén mozog… Mégis, a széleskörű elterjedésben elsődlegesen talán mégsem az ár, hanem a termelés jelenlegi profilja és a cég kapacitása fog gátat szabni. A motor minimalista formaterve pedig már most megosztotta a közönséget.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »