Ha a BMW-re és a szokatlan tervezési megoldásokra gondolunk, elsősorban a futóművek juthatnak eszünkbe. Azonban most egy olyan szabadalmat nyújtott be a bajor cég, amely alapjaiban változtathatja meg a motorépítési lehetőségeket.
A BMW szabadalma egy olyan vázszerkezet, amely nem merev, hanem az egyes elemek csuklópontokkal csatlakoznak egymáshoz. Ezeket a csatlakozásokat hidraulikák képesek mozgatni. A hidraulikát természetesen számítógép vezérli. Így lehetséges, hogy menet közben változzon a villaszög, az utánfutás de akár a kerékdőlés is. A motor magától megpróbálhat felegyenesedni vagy éppen jobban ledőlni, ha a számítógép ezt helyesnek tartja. Állítólag a kormány sincs közvetlen kapcsolatban a kerékkel, így a bekormányzási szögön is módosíthat a számítógép.
Talán nem vagyok egyedül, akinek így első hallásra ez még úgy is rémisztőnek tűnik, hogy a cél olyan motorkerékpár létrehozása, amellyel nem lehet (legalább is sokkal nehezebb) elesni. Az autóipar jó ideje halad abba az irányba, hogy lassan már felelősségérzet nélküli, csökkent szellemi képességű, idomított majmok is viszonylagos biztonsággal vezethetnek autót. Számomra úgy tűnik, ezzel a lépéssel a motorkerékpárok területére is elérkezett a vezetői döntéseket messzemenőkig felülbíráló elektronikus segédberendezések kora.