Távol-Kelet hatalmas vásárlóerővel bír és ez a motorkerékpár piacon is megmutatkozik. Egymás után jelennek meg a ár- és fogyasztásbajnok modellek. Európai mércével az eladott darabszámok óriásinak, a köbcentik viszont meglehetősen kevésnek számítanak. Igaz, az öreg kontinensen is kezdenek rádöbbenni, hogy munkába járni, nagyvárosokban szaladgálni fölösleges egy literes motor, elég a nyolcada vagy még kevesebb is.
Ezeknél a gyenge kis gépeknél elsősorban az ár és a fenntarthatóság a leglényegesebb, ez motiválja leginkább a vásárlókat. Érthető, hiszen élményt, azt jóval kevesebbet szolgáltatnak, mint a komolyabb nagymotorok. Nem kell ezen megsértődni, ezek a kis gépek nem szórakozásra, hanem munkaeszköznek lettek kitalálva.
Az indiai Mahindra most mutatott be egy modellt, amely az ottani piacon, átszámítva kevesebb mint 180 ezer forintba kerül. Számos motoros szívesen látná a hazai piacon is a Centuro névre keresztelt masinát. A 110 köbcentis blokkból 8,5 lóerő szabadul a kerékre egy négyfokozatú váltón keresztül. A felszereltségében akad egy érdekes extra is. Az analóg fordulatszámmérő, a digitális sebességmérő és az immobilizer mellett jár hozzá egy érdekes fényekkel operáló kiegészítő is, amelynek a zsúfolt parkolókban vehetik hasznát a tulajdonosok.
A gyújtáskulcsra szerelt távirányítót megnyomva elkezd villogni a motor, mint az autóknál, hogy az ezer egyforma járgány közül egyből megtalálhassák a sajátjukat. Ilyen veszély bizonyára nem fenyegetne minket, ha idehaza is forgalmaznák. Elöl és hátul is dobfék lassítja a technikát és a futóművet elnézegetve egy jól karbantartott Simsonnal talán fel is vehetné a versenyt. A kis csettegő végsebessége 90 kilométer/óra körül alakul.
A gép ütőkártyái még hátravannak, hiszen az előbbi adatok maximum mosolyt csaltak az arcunkra. A gyártó 5 (azaz öt!) év garanciát vállal a motorra, ami bizakodásra adhat okot – vagy dögivel van náluk alkatrész potom pénzért és még így is megéri a vállalatnak, csak fogyjon a termék. A fogyasztáson viszont nincs mit vitatkozni, az elismerésre méltó: egy liter benzinnel akár 85 kilométert is megtehetünk. Ez átszámítva durván 1,2 liter/100 kilométer. Ha másért nem, de ezért és a vállalt garanciáért itthon is fogyna jócskán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »